Ny vagn mitt i kuren? Dagtupplurarna inne?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Maddiz

Ny vagn mitt i kuren? Dagtupplurarna inne?

Inlägg av Maddiz »

Nu har vi börjat kura, har natt tre framför mig. Det går upp och ner. Sövningarna tar lite längre tid än vad det verkar som de ska enligt boken. Min lille envise son blir så ARG/ledsen! Men han sov betydligt längre pass i natt än innan.

Nu till mina frågor, hoppas någon kan svara mig, vill inte göra fel nu när man ändå "investerat" i detta.

1) Jag har köpt en ny vagn.

- Tänkte att jag skulle ha en som han kunde vända sig i (har en Bugaboo innan, den har ju inte plan botten). Vet inte dock om han kan ligga på mage i den i alla fall, det är en Emmaljunga Classic sittvagn med fullt liggläge. Dock lutar det ju ändå något uppåt liksom...? Vad tror ni?

- Sen undrar jag om ni tror att det är dumt att börja använda den nu mitt i kuren? Kan det räknas som en större förändring?

2) Dagstupplurarna.

- Jag har gjort så att han sover den korta luren (morgon) ute i vagnen. Den längre sover han inne, vill verkligen lära honom att sova i sin spjälsäng (det är ju halva vitsen med min kurning). Men idag och igår tog det en halvtimme för honom att somna, känns så stressande och jobbigt. Hur tycker ni jag ska göra?

- Är det ok att jag går med vagnen och han somnar eller bör den stå stilla, ramsas eller hur är bäst?

Tack snälla på förhand för era goda råd!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Se mitt andra svar :wink:

:D Ber dig att inte starta ny tråd kring samma barn och samma kur utan fortsätta på den du öppnade :wink:

Det ger bakgrund och sammanhang och förenklar kolossalt.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"