En underbar rappport

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

En underbar rappport

Inlägg av annawahlgren »

:D Ur ett alldeles underbart mail från en mamma i dag, 21 februari 2006:

"Redan när jag var gravid köpte jag Barnaboken och lusläste, är nu inne på min tredje genomläsning, tycker det är så spännande att läsa om de kommande åldrarna, känns lite som om man tjuvkikar i slutet av en spännande roman. Efter att ha fått en aha-upplevelse efter varje kapitel satte jag helt sonika boken i min sambos händer och beordrade 'läs' :D och efter det var vi överens, vårat barn skulle bli ett 'barnaboksbarn'.

Elin föddes den 19 juli 2005 och fyller idag 7 månader. Vi kurade henne för en månad sen och har förutom lite vargtimmeproblem en sötnos som sover hela nätterna eller somnar om själv när hon vaknar, att jämföras med hur det var innan med mat, bärande, vaggande nätterna igenom mot vårt bättre vetande, men vi fastnade i det. Vi 'valde' att köpa BVC's slogan 'hon tar den sömn hon behöver' :evil: På nåt sätt trodde jag att allt skulle lösa sig självt, tills jag insåg att enbart vi kunde ta ansvar för hennes sömn, vi hade ju tagit ansvar för allt annat, varför trodde vi hon skulle själv fixa det eller att nån magisk fe skulle dyka upp och vifta med sitt trollspö och göra allt bra :?:

Vi stålsatte oss inför kurandet, läste din bok noga, tittade på dvd'n flera gånger, och när dagen D till slut kom fick pappa ta över medans mamma gömde huvet i kudden och snyftade lite när det var som värst... men till vår förvåning så gick allt lättare än vi trodde. Elin måste ha väntat på att du skulle komma in i hennes liv och fixa sömnen för hon var med på noterna på en gång nästan...

Och nu är allt bara solsken här hemma, (nåja lite bök då o då men så ska det väl vara :lol:

Så allt det bästa till dig Anna, du förändrar många liv och berör många människor!"
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
kerstin

Inlägg av kerstin »

:heart: :lol: :heart:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"