Det var ett bra tag sen jag var inne här på forumet. Helt enkelt för att vardagen löper så fint med vår lilla Linus 2 år, som under hela första året hade sin aktiva tråd "En envis 45-minuters skarv" här
Nu ligger min nya tråd här, men tyvärr inte för att jag går i väntans tider... Ni får ursäkta, jag tror att jag bara mest av allt måste få skriva av mig. Det är nämligen så, att jag alltid velat ha två barn. Inte mer, men syskon ska barn ha åtminstone! Nu tycker min man att det räcker med ett barn. Jag vet inte exakt vad det är som mest bromsar honom, men förutom att han tvivlar på att vi/han ska orka med en till
Jag är också livrädd för att vakna upp om 10-15 år och inse att det var vårt livs största misstag att inte ha fler barn! Jag vet, att om min man inte går mer på fler barn, så är det en sorg jag får leva med resten av livet. Redan nu kan jag bli så deppad så jag nästan börjar gråta då jag mitt i mataffären hör ett litet spädbarn gråta, då jag inser att jag kanske aldrig mera själv får vara mamma till en så liten (ändå oändligt stor) gåva.
Finns det någon mer här som är eller har varit i samma situation? Har någon annan "mot sin vilja" fått nöja sig med ett barn? Vad har ni för tankar om saken idag?
Kramar
Janina