vad Hugo föredrar...

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Gäst

vad Hugo föredrar...

Inlägg av Gäst »

... att man kan vara trög ibland... :roll:

NU efter två veckor av två-sömnpass på dagen, har jag äntligen, äntligen fattat detta: istället för en tvåtimmars, och en 45-minutare, vill Herr Kejsaren Billing ha två 1,5-timmars. Klart som korvspad, nu när man äntligen begriper... :P Och då sov han idag 1,5h både på eftermiddag och förmiddag, och bara glada miner var det här ja... :roll: Bättre sent än aldrig. :wink:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Se där :D

God övning i insikten att de små barnen är våra bästa pedagoger :roll: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Öh Päivi :lol:
Måste bara fråga. Kan det vara så att herr Hugo vaknar på morgnarna för att han sover lite mycket på dagen?
Gossen är ju strax 9 månader stor och ska då sova ca 14 timmar. Idag sover han med 2x1,5 timmarspass och 12 timmar natt 15 timmar per dygn :roll:

En tanke bara?
Tjohej
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mycket möjligt, Tessan. Så länge som han nu har diarré så ska han få sova om dagarna så länge han vill. Sedan kan jag ta en funderare igen - och då har han ju också hunnit bli nio månader - så då kan vi se hur nätterna börjar bli - om morgonstrulet håller i sig eller vad.. just nu ser jag det som lite kvardröjande åttamånaders, samt diarré. :cry: När det är över så tar vi en ny titt på nätterna - och reviderar då dagen efter behov. idag sov han bara 45 min. på morgonen och låg därefter och pratade en massa i sängen tills marginal... Så det är möjligt att vi återgår till att sova 45 min. på morgonen - och så 1,5 på eftermiddagen istället. :roll: Håhå-jaja... 8)
Gäst

Inlägg av Gäst »

... naturligtvis efter att vi nu i lugn och ro sovit 1,5 x 2 i en vecka eller så. Han hinner precis bli nio månader då... 8)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "