Hjälp med att kura en aktiv tjej på 9månader.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jade_cynthia

Hjälp med att kura en aktiv tjej på 9månader.

Inlägg av Jade_cynthia »

Hej!

Jag har en flicka på 9 månader (född 120723) och vill börja kura henne.

Det som jag e tveksam över att hon är i en period där hon vägra äta. Ska jag vänta tills hon äter bra igen innan jag börja kura eller dt spela ingen roll.
Norahsmamma
Rådgivare/advisor

Re: Hjälp med att kura en aktiv tjej på 9månader.

Inlägg av Norahsmamma »

Hej och välkommen hit! :D

Det kan ju vara så att hon börjar äta bättre igen när hon lärt sig sova ordentligt och blir piggare.

Ungefär hur mycket äter hon? Ingenting? Eller helt ok?

:D
//Norahsmamma
Norah :heart: , född 110123, kurad juli 2011
Almin :heart: , född 160521, SM från start
Jade_cynthia

Inlägg av Jade_cynthia »

Hon vägra äta mat som jag laga..efter några tsk så spotta hon ut. Så nu ger jag henne välling bara och amma.

Skulle behöva hjälp med att lägga upp schema. Vill helst att hon ska sova 8 och 12 timmar.
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Hej!

Har du boken Internationella Sova Hela Natten?

Den är en förutsättning för att kunna genomföra kuren med långvarigt och lyckat resultat - och att man läser hela boken, gärna flera gånger.

I den finns kapitel som handlar om vilket lugn och vilken säkerhet man förmedlar till barnet när man skall införa den "nya" sömnen. Det tänket kan du applicera på ALLT ni gör och inför i vardagen, även mat. :idea: :)

Så läs gärna boken och kör en härlig attityd när du inför mat till henne, hon är tillräckligt gammal att sitta och plocka själv med små matbitar som OBS OBS, måste kunna krossas mot gommen. Typ smörgåsbitar med mkt smör på, kokta gröna ärtor.

När de små är upptagna med att plocka kan du skyffla in skedar med mat. Att också få en sked i handen och "hjälpa" till med som juvel är uppskattat.

Pröva får du se - och minns att hon tar emot maten som du säljer in den om man säger. Vår tjej var skeptisk, men jag var toppenoptimistisk eftersom jag själv gillar god mat - och snart så smittade det av sig.

:thumbsup:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"