Måste också passa på att tacka för en fantastisk sida! Min syster har kurat båda sina barn och dem älskar sina sängar och hoppar i säng på kvällarna och vaknar som små solstrålar, underbart
Första natten avklarad, nu har jag några frå
Första natten avklarad, nu har jag några frå
Efter att ha läst boken, sett DVDn och läst här inne på forumet så bestämde jag mig för att kura min dotter på tre månader. Hon har ätit många gånger per natt och har svårt att somna om då hon vaknar. Inatt började vi och det gick över förväntan! Jag hade AWs ord ringande i öronen; på natten sover man, på natten händer ingenting
. Nu undrar jag hur jag ska göra med ramsandet eftersom hon är för liten för det vad jag förstår
. Inatt har jag buffat henne när hon vaknat till och det har funkat bra men jag är rädd för att fastna i det. När kan jag införa ramsan?
Måste också passa på att tacka för en fantastisk sida! Min syster har kurat båda sina barn och dem älskar sina sängar och hoppar i säng på kvällarna och vaknar som små solstrålar, underbart
Stolt mamma till W?lma f?dd 7 November-05
Hej Åsa!
Det är bara att grattulera
. Det låter ju väldigt lovande, fortsätt med den attityden (ngt jag själv behöver mer av ganska ofta
) och det kommer gå jätte bra.
Jag är verkligen ingen expert i ämnet, har nyligen kurat min plutt och kämpar med bakslag och framsteg om vartannat...
Eftersom jag är mitt uppe i det så läser jag ofta i verktygslådan och där står det om ramsning och mindre barn: "Barn under tre och en halv månad/fyra månader kan ”bekräftelseramsas” mer eller mindre sovande. Mycket små barn, under tre månader, söker bara ansiktet till rösten, blir förvirrade och ska inte ramsas! De ska i stället vänjas vid omväxlande ”icke-personliga” ljud och tystnad."
Vad jag förstår så kan du börja föra in bekräftelseramsan när hon nästan sover.
Vad gäller andra frågan får du bättre svar av ngn annan. Jag använder mig ju av ramsan och inget annat nu mer...
Lycka till
Det är bara att grattulera
Jag är verkligen ingen expert i ämnet, har nyligen kurat min plutt och kämpar med bakslag och framsteg om vartannat...
Eftersom jag är mitt uppe i det så läser jag ofta i verktygslådan och där står det om ramsning och mindre barn: "Barn under tre och en halv månad/fyra månader kan ”bekräftelseramsas” mer eller mindre sovande. Mycket små barn, under tre månader, söker bara ansiktet till rösten, blir förvirrade och ska inte ramsas! De ska i stället vänjas vid omväxlande ”icke-personliga” ljud och tystnad."
Vad jag förstår så kan du börja föra in bekräftelseramsan när hon nästan sover.
Vad gäller andra frågan får du bättre svar av ngn annan. Jag använder mig ju av ramsan och inget annat nu mer...
Lycka till
Pojke
född 2005-09 (kurad vid 4 mån)
Flicka
född 2007-10 (sm från start)
Flicka
född 2012-05 (sm från start, kurad vid 6 mån)
Flicka
Flicka
Hej åsa!
Är i samma sits som dig....min son är 10 veckor och jag funderar också på att börja kura men jag måste skaffa lite mer kött på benen och jag måste även läsa böckerna.....
Kul att höra att det fungerar så bra för dig!
Min son vaknar också på nätterna för att äta(något jag vill vänja bort)....
Förresten har du andningslarm till din son när han sover på mage?.....det är mitt enda dilemma att vänja mig vid....att låta honom sova på mage....suck....tänkte iallafall kolla på lite larm och se....men än har jag ej börjat kura....
Lycka till!
Kram Vicky
Är i samma sits som dig....min son är 10 veckor och jag funderar också på att börja kura men jag måste skaffa lite mer kött på benen och jag måste även läsa böckerna.....
Kul att höra att det fungerar så bra för dig!
Min son vaknar också på nätterna för att äta(något jag vill vänja bort)....
Förresten har du andningslarm till din son när han sover på mage?.....det är mitt enda dilemma att vänja mig vid....att låta honom sova på mage....suck....tänkte iallafall kolla på lite larm och se....men än har jag ej börjat kura....
Lycka till!
Kram Vicky