Hjälp med sömnschema och matning åt 7 månaders

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Xerinya

Hjälp med sömnschema och matning åt 7 månaders

Inlägg av Xerinya »

Hej!

Vår dotter Agnes är nu 7 månader och har ätit sin ersättning som en klocka tills för ca 1.5 månader sedan. Hon ammas ej.

Nu är det rena plågan att få henne att dricka ersättning/välling. Detta påverkar även sömnen med ännu flera uppvak. Dock går hon upp i vikt med den mat vi har infört.

Vi har infört mat iform av gröt och fruktpureer samt yogurt och det äter hon friskt och mycket. Hon vägrar äta ersättningen i famnen el matstolen och det är små mängder jag fått i henne är när hon sovit i vaggnen eller i spjälsängen. Har aldrig varit problem förut.

Vi ska genomföra kuren om några dagar och undrar hur jag kan göra med ersättningen/välling och om det är någon som har några tips? Mat att ge istället för nattslurk? Då hennes dåliga apitit påverkar hennes sömn med flera uppvak under natten.

Vi har sedan flera månader styrt in vår dotter på fasta mat och sovtider. Vårt schema är följande:

Får ersättning i spjälsäng ca 06:00 efter ha varit vaken 1 tim, äter ca 100 ml ersättning.

07:30 1 port gröt och fruktpure
08;45-09:45 sover i vagn
10:00 ersättning ca 100 högst, 10:30 1 yogurt och fruktpure

12:00-13:30 sover

13:30 ersättning i vagn allt från 20-100 ml sedan ex risgröt

sover 16:00-16:45
17:00 ersättning i vagn samt yogurt el gröt

19:30 ersättning/välling ca 30 min trugande ca 80-150 ml i sängen sedan godnatt

Hon vill inte äta någon form av varm mat ännu och äter inte längre ersättning el välling om det inte är i sängen el vagnen. Mängden är även då väldigt små. Det är som hon inte har tid och huvudet och kroppen går som en visp.

Vore tacksam för hjälp och tips med maten och sovschema inför vårt kurande
Manfred10

Re: Hjälp med sömnschema och matning åt 7 månaders

Inlägg av Manfred10 »

Hej och välkommen hit! :D

Ser att ditt inlägg kom redan 30 mars!!! Jag ser det först nu... :oops: :oops: ber så hemskt mycket om ursäkt för att ingen svarat dig. Du kan eventuellt ha hamnat i vårt spamfilter, vi är tyvärr hårt drabbade av sånt nu. Finns du fortfarande kvar där ute och behöver hjälp så kan du väl höra av dig igen!

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"