Sömnbehov efter 2 års ålder?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Paddington

generellt?

Inlägg av Paddington »

Nej, jag syftade på våra barn. Våra barn har inte 12-timmars sömnbehov på natten. Det händet nån enstaka gång om natten innan varit katastrofal. Nog skulle jag önska det, men som sagt, man kan inte tvinga barn att sova längre än dom själva vill och om dom ges möjligheten.

Jag kräver tex 9-10 h, vilket också är ovanligt.
***Att st?da n?r man har sm?barn,
?r som att skotta n?r det sn?ar***
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Här har vi ett typiskt exempel på det jag skrev i mitt andra svar till dig :wink: Klart läge för Diskussionsforum, alltså :lol:

Dit hör egentligen också ämnet nattskräck, dvs om man har inställningen att detta är en fysisk/psykisk/ärftlig barnabetingad åkomma... då ska man diskutera det där.

Här, på detta FRÅGEFORUM, åker man bara på mina kalla kårar med vidhängande gräl, om man framhärdar i sådana "diagnoser" :evil: :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Paddington

frågeforum, chattforum

Inlägg av Paddington »

Har missat detta totalt.. att det är olika "typer". Trodde man valde ämnesområdet bara och frågade där vad man undrade över. Måste kolla runt igen. Frågeforum, är det specifikt till dig alltså?

Man lär så länge man lever :-)

Har varit delaktig i så många olika frågeforum att man blir förvirrad till på kuppen!
***Att st?da n?r man har sm?barn,
?r som att skotta n?r det sn?ar***
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det vore väl synd och skam om inte just dessa föräldraforum hade lite STRUKTUR över sig, om man säger :lol: :lol: :lol:

Här finns om du ser i "listan" ett antal olika forum, som alla är rubricerade och de flesta dessutom med underrubriker.

Alla inlägg måste ju inte vara frågor (och definitivt inte just till MIG), men har man frågor kring exempelvis kuren för små barn vänder man sig till Kurbarnens hjälpforum; har man frågor kring lite äldre barns sömn vänder man sig till detta. Vill man prata om ditten och datten är det Diskussionsforum som gäller vilket också står beskrivet, och på Barnafostran förs det samtal kring barnuppfostran.

Detta för att hålla saker och ting lite klara och tydliga och därmed mer behjälpliga, skulle jag tro, för alla berörda.

Jag tycker jag har uttryckt mig väldigt klart i introduktionerna för att visa vad som gäller just här, på dessa specifika föräldraforum - nu måste jag snart be dig läsa :!: :!: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "