en fundering

Skriv svar
maria1984

en fundering

Inlägg av maria1984 »

Hej
Elias har nu ett tag vaknat mellan klockan 06 och 06:30 på morgonen, vi har morgon 07 igentligen.
Jag brukar pangramsa med en gång när jag hör honom men det hjälper aldrig, efter en väldigt liten stund så blir han arg, jag brukar ta upp honom kvart i.
Nu till min fundering :arrow: Borde jag få honom att sommna om även om det bara är för 2 sekunder så att jag får väcka honom eller är det bra som det är, att han får lära sig att ligga och ha lite tråkigt på morgonen. Det är ju 2,5 mån sen vi kurade och detta har börjat nu, jag stör mig inte så mycket på det men undrar om det kanske blir tidigare och tidigare.
MVH MARIA
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Julia 31 aug 2010 SM från början
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Maria :D
Risken finns att morgonen blir tidigare och tidigare. "Mota Olle i grind" genom att arbeta för ett omsomnande. Strunta i vad klockan blir även om det drar över marginalkvart. Omsomnandet är för att visa lille sonen att HAN inte behöver passa klockan.

Lycka till :!: :D
Senast redigerad av Nancy den tor 16 feb 2006, 07:54, redigerad totalt 1 gånger.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Vi hade det också så här och har fortfarande ibland. Vi har bara ramsat en "pangramsa" så fort vi hört Lovisa och i övrigt avvaktat. Oftast sover hon nu till 7 men ibland bara till 6 eller 6:30. Hon somnar nog om lite då och då eftersom hon blir tyst men ibland ligger hon och pratar ett bra tag.
Det känns som om vi inte kan göra så mycket mer eftersom om vi gick in eller gjorde mer skulle det bara göra det ännu svårare för henne att somna om.

Vi ska snart dra ner lite på sömnen på dagen också för att se om det hjälper.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
maria1984

Inlägg av maria1984 »

jag tror jag får jobba för ett omsomnande, hade han inte blivit så arg och skrikit upp sig som han gör så hade jag inte brytt mig om det.
tack så länge
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Man får minnas att det viktigaste inte är att barnet sover varje minut det "ska" sova, utan att lilla älsklingen faktiskt har förutsättningarna. Och får göra med dem vad han vill (eller inte vill :lol: ).

Budskapet är övergripande: På natten händer ingenting :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
maria1984

Inlägg av maria1984 »

o shit :shock:
helt underbart att du är tillbaka :D
jo jag har verkligen visat att det är natt, bara tänkte att det kanske är bra att få honom att sommna om så att han inte kommer i en ond cirkel och vaknar tidigare och tidigare, eller ska jag fortsätta ta upp honom kvart i eftersom han är så arg.
maria
Maria
Maja maj 2002
Elias aug 2005 kurad
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Maria :D
Ser nu att mitt svar ovan lät kategoriskt i jämförelse med AW:s :wink: 8) :lol:

:arrow: Omsomnandet är inte något "måste" men kan vara bra OM du ser att morgonen blir tidigare än önskat. Dvs en liten påminnelse: "ser du lilla vän, sov på bara, oavsett om du vaknar tidigt eller ej så passar vi klockan åt dig"

Märker du annars att den tid sonen vaknar är ungefär samma varje dag (och i rimlig tid) tycker jag att du kan göra morgon då :D
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Oh shit, TACK :lol: :lol:

Är han arg kan han få vara det för sig själv. Bra tumregel för framtiden... :wink: :lol:

Ge honom en småarg ramsa om och när DU känner att du har fått nog, men överlåt resten åt honom själv. Tycker jag. Tycker du resonerar alldeles rätt :!:

Tidigare och tidigare vaknar han bara om det händer saker :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"