Hej och varmt välkommen hit
Vargtimmen ja

Den kämpade vi med i ca 2 v efter slutförd kur med barn nr 3...den kräver sin man/kvinna - så fortsätt bara är mitt heta tips! För oss funkade det bäst med en pangramsa så fort det frågades (dvs vi avvaktade först och lät honom försöka lösa det hela själv..) : det är helt enkelt påminnelseramsan men
endast x 4 och gjatt, uppfodrande och lite sådär pang på (som en fanfar som man bränner av

). Sen lämnar man och kör med husljud endast (en del kör med klassisk musik oxå).
Läs här: för mer tips om detta ack så vanliga fenomen:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =7&t=20621
Ni är lite mer än halvvägs genom kuren så jag tycker inte ni ska känna er stressade el så utan fortsätt och led bara :thumbsup: Det där med ilska/reaktioner vid ramsning är inte helt ovanligt det heller, ibland kan det vara så att man är för "på" och så försöker barnet tala om det för en och ist så svarar man med en ramsa igen

. Försök lyssna på er tjej, VAD är det hon säger? och hur VÄL har hon tagit till sig ramsan tror ni? Svår avvägning

- på eller av, men så är det.
Är hon hungrig där på morgonen tror ni? Äter hon rejält under dagtid, dvs under HELA dagen inte bara inför natten t ex? Det är den sammanlagda mängden som räknas.
Lite synpunkter på schemat bara:
7.00 vakna och äta
8.35-9.20 sova
9.20 äta
leka och vara ute
11.30 äta
12.00-14.00 sova
15.00 äta
17.00-17.20 sova
leka mysa äta och bada
19.00 god natt
Ser bra ut på det stora hela, men jag skulle ändå vilja peta och be er korta fm-luren till 45 min då detta är en bättre intervall än 60 minuter.45 min är en naturlig skarv som de flesta barn har och då går de upp i ytsömn dvs är lätta att väcka.
Tycker ni att 20 min funkar på em? Annars kan man behöva 45 min i den här, förhållandevis späda åldern.
Jag säger inte att ni ska ändra bara för att, ger bara lite tankar. Ändra isf efter dygn 11 dvs när uppföljningsveckan är över. Och så maten då - puré+frukt+gröt+välling nu framför BM. Se till att ösa på!

:thumbsup: