Ny på forumet.
Hej
Tänkte höra om man kan få lite tips och råd ang. sömn och frukost.
Jag har en dotter på 1 1/2 år. Vi nattar henne 19.00 varje kväll utan problem.
Sen sover hon i ett streck till ca 5.00 -5.30 och vaknar då vrålhungrig. gråter och skriker de få minuter det tar att göra vällning. Ligger kvar i sin säng och äter. När hon ätit färdigt 5minuter senare, är hon på stålande humör och är redo att göra morgon. Vi tycker dock att det är 30-60 minuter för tidigt!! Men det finns inte en chans att få henne att somna om.
Ska vi stänga dörren och låta henna "sköta sig själv" den sista halvtimmen?
Hon får middag vid 18-tiden, därefter är det bad och lek. Sen erbjuder vi henne välling innan läggdags - men hon vill oftast inte ha något alls!
Hur kommer vi ifrån denna extremt tidiga frukost? Ska vi låta henne vara hungrig några mornar för att hon på så sätt själv ser till att äta ordentligt innan läggdags?!
Tacksam för rådgivning!
Tack på förhand
Vrålhungrig kl. 05.15
-
Gäst
-
Gäst
-
Paddington
Hesjan
Jag vet inte hur era dagrutiner ser ut gällande mat, men jag skulle tidigarelägga middagen så att hon hann med ett kvällmål...
Våra äter middar ca 2,5 h innan nattningen och då orkar de med kvällmat.. Att inte äta 1 h innan sömnen skulle få dom att vakna sen.. Äter hon 5 mål om dagen?
Våra äter middar ca 2,5 h innan nattningen och då orkar de med kvällmat.. Att inte äta 1 h innan sömnen skulle få dom att vakna sen.. Äter hon 5 mål om dagen?
***Att st?da n?r man har sm?barn,
?r som att skotta n?r det sn?ar***
?r som att skotta n?r det sn?ar***