Theralen...

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
br

Inlägg av br »

hm, förstår inte varför hon skyr dig som pesten?! :cry: Vad sa hon?
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Marpis

Inlägg av Marpis »

Hej, jag undrar också varför hon skyr dig nu? Antar att du berättade för henne farorna med Theralen och att hon kanske inte kunde ta det? Tänk då att det här handlar om det lilla barnet och faktiskt inte om hennes känslor. Vi reagerar alla starkt när ngn säger ngt som vi innerst inne vet är rätt, speciellt om det innebär att vi själva ( i detta fallet hon) handlat fel.

Jag vet själv hur man kunnat reagerara när ngn vågat vara ärlig till en i ngn känslig fråga som t ex kunnat gälla en knepig pojkvän. Man blir först irriterad m.m. men sedan, kommer faktiskt ofta en respekt och glädje över att en medmänniska bryr sig såpass att hon VÅGAR vara obekväm, vilket du ju gjort/gör, något som vi i Sverige ofta inte vågar, vi är konflikträdda, ivf jag. Stå på dig, du vinner på det i längden och jag LOVAR att hon kommer att tacka dig ngn gång, även om denna gång kan ligga lååååångt fram i tiden :wink: Du gör helt rätt som agerar :!: :!: , det är din plikt som medmänniska när du har såpass mkt kunskap i ämnet.
Lycka till och kram :) :)
Mamma till underbar liten tjej på 20 månader. Ny bebis kommer i maj-07.
Kit

Inlägg av Kit »

:shock: Nä, men, hur då? Vad hände? Det låter ju som om ni hade en dialog!
Hon beklagade sig om barnets sömnbrist. Du förde in samtalet på shn-kuren samt erbjöd henne att låna den. Du erbjöd även din hjälp. Hon såg glad ut och tackade ja! Och hon skulle komma över senare!

Varför i all sin dar tror du att hon nu skyr dig som pesten?
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
kerstin

Inlägg av kerstin »

....
Senast redigerad av kerstin den sön 12 feb 2006, 21:58, redigerad totalt 1 gånger.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Det här verkar inte så lätt.
Försök att hälsa glatt - det känns som om det vore svårt att ignorera i alla fall.

Om du har mod, så kan du ju också fråga om det har hänt något, för du förstår ju inte att du gjort något fel.

En tanke - skulle det kunna vara så att hon har varit här inne och läst denna tråden? I så fall skulle hon ju kunna känna sig uthängd. Nu när du nämnt Anna Wahlgren, så är det ju inte otänkbart att hon sökt på nätet... Jag vill inte göra dig mer orolig, men det var bara en sak som kom upp i mitt huvud.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Kit

Inlägg av Kit »

Jag håller med /LO i att det inte går att ignorera nu, då blir det konstigt och ett slags bekräftelse på tyst kritik, som om du hade kritiserat.

Låt inte Tystnaden råda nu! Den bygger bara Monster. Eftersom ni redan har en relation - överenskommelse att träffas, återbud, ny överenskommelse, nytt återbud och så en tydlig markering.

Oavsett hennes skäl och förhållningssätt i sakfrågan, har hon rätt att respekteras för det.

Så hoppa över Sakfrågan och spinn på er relation i övrigt, alltså gå till henne och säg istället - uppriktigt - att du är ledsen för om du sårat henne och att det alls inte var din mening. Säg att du gärna vill att era barn ska få leka tillsammans och att du vore glad om det var möjligt. Och låt er relation stanna därvid.

Alla övriga initiativ nu måste komma från henne. Du har gjort gott, kerstin!
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "