Krya på er nu! Snart har ni massa fina nätter igen!
Dunderklumpens tråd
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Re: Dunderklumpens tråd
Kram på dig, om du bara visste hur glad jag är att du stod på dig mitt i allt detta svåra! Men jag vet att du kan detta! 
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
-
Sarisparis
- Rådgivare/advisor
Sträck pâ dig, videunge! Vilken mamma du är, en riktig tigrinna!
Jag har ju sagt det förut, men din lille kille visste verkligen vad han gjorde när han damp ner just hos er.
Pusta ut nu, och njut av lugnet och vetskapen att du är JÄKLIGT BRA.
PS Krya pâ er nu hela gänget. [-o<
Jag är faktiskt chockad själv över min reaktion men ja jag är stolt!
Inget är som en uppretad mamma!
Men än är det inte slut på dumheterna!
obstinata mamman fortsätter...
Vi fick slut på inhalationer och jag ringde till avdelinen i morse. Dom skulle efter förfrågan frånmig se om akuten här i stan kunde dra upp läkemedel så att vi slapp åka 1,15h enkel resa för att hämta. Dom skulle ringa upp...
när dom inte ringt efter 5,5h så ringde jag
då visade det sig att de inte lyckats få akuten här att dra upp
så de tänkte att vi skulle klara oss UTAN inhalation och utan att ringa!!!
då morrade jag till rejält och sa att jag vägrara ha en bebis sim vaknar och inte kan andas mitt i natten och behöva åka 1h!
när jag har inhalator och sa åt henne att skriva en avvikelse annars skulle jag göra det
sa åt dom att ringa LAH och kolla om Dom hade i sitt förråd.
gav henne tom telefonnummer! 8)
hon ringde spakt tillbaka och konstaterade att ( mittgamla jobb) LAH och avd 11 mycket riktigt hade de önskade läkemedlen. så det var bara att ta storasyster och åka och hämta.
Sköterskan var helt faschinerad och sa lite försiktigt att det var bättre ordning i morgon nä rdet var måndag...då skulle de ringa i tid haha
det kommer att lysa en röd varningslampa i landstingets datorer när jag närmar mig...
Nu har jag fått läkemedel sprutor och instruktion för blandning och spädning. Natten är räddad! [-o< =D>
Under dagen har liten hört på 2-2 rätt så klockrent. skall få en 45 min nu för att försöka fasa tillbaka vårt dygn som lyckades bli 2,5h förskjutet typ
men det känns som ett mindre bekymmer i läget. Ammat har vi gjort och lite kvällspalsternacka skall det nog bjudas på
Kram från tigermamman
Men än är det inte slut på dumheterna!
obstinata mamman fortsätter...
Vi fick slut på inhalationer och jag ringde till avdelinen i morse. Dom skulle efter förfrågan frånmig se om akuten här i stan kunde dra upp läkemedel så att vi slapp åka 1,15h enkel resa för att hämta. Dom skulle ringa upp...
när dom inte ringt efter 5,5h så ringde jag
då visade det sig att de inte lyckats få akuten här att dra upp
så de tänkte att vi skulle klara oss UTAN inhalation och utan att ringa!!!
sa åt dom att ringa LAH och kolla om Dom hade i sitt förråd.
gav henne tom telefonnummer! 8)
hon ringde spakt tillbaka och konstaterade att ( mittgamla jobb) LAH och avd 11 mycket riktigt hade de önskade läkemedlen. så det var bara att ta storasyster och åka och hämta.
Sköterskan var helt faschinerad och sa lite försiktigt att det var bättre ordning i morgon nä rdet var måndag...då skulle de ringa i tid haha
det kommer att lysa en röd varningslampa i landstingets datorer när jag närmar mig...
Nu har jag fått läkemedel sprutor och instruktion för blandning och spädning. Natten är räddad! [-o< =D>
Under dagen har liten hört på 2-2 rätt så klockrent. skall få en 45 min nu för att försöka fasa tillbaka vårt dygn som lyckades bli 2,5h förskjutet typ
Kram från tigermamman
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
You go Tigermamman!
8) =D>
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
-
Dumlekolan
En riktig tigermamma är verkligen vad du ÄR!
Gotlandskram

Gotlandskram
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Imponerande videunge! =D> Vilken tur att lillebror har dig!
Lilla T
född feb -11
Lille O
född 1 jul -14
Lille O
Hej på er!
vad händer här då? jag har inte haft orken att skriva egentligen. lillebror hade länge behov av inhalationer 6 gånger per dygn. När som helst kunde han få det lite jobbigt med andningen och det var bara att gå och sätta på maskinen som gjorde ånga av medicinen så lillebror kunde andas in den. NU är det bättre. vi är nere på 2 gånger per dag.
Själv börjar jag komma upp ur en förlossningsdepression. Alla som testat antideppmedicin vet nog att man kan må pyton i början innan ( värre än innan) innan tabletterna börjar verka. Så när jag låg vaken på natten så insåg jag att nu 17 skall vi utnyttja det där till att förklara för lillebror att här sover vi på natten. Inget jag skulle rekommendera andra men jag vet hur man gör och klockan 3 på natten var attityden på topp kan jag säga.
Så jag körde en minikur. Det lite roliga är att lillebror fått flytta in i storebrors rum. så jag körde alltså kuren i samma rum som han sov. men har man en säker sovare så går det. Han vaknade till första natten. jag hörde ett " mamma vagna" och sen somnade han om.
=D> Lillebror fick jag vagna en gång i timmen från klockan 03 första natten. men det var korta vagningar och han somnade till ramsan. personligen tycker jag det är skönt när barnen blir så stora att man kan använda ramsan. Andra natten vagnade jag 2 gånger. sen följde några nätter med en vagning. numera är det tyst. =D>
Han sover gott 12h hos brorsan. en kväll så fikc storebror gå och lägga sig tidigare för han var sjuk och jäääättetrött. Halvt sovande mumlar han" Nisse me!" goingar är dom. Däremot tror jag att det är dags att plocka fram en säng till krabaten. han sover fortfartande i vagn på natten med. vi har hittat en megalofantisk vagn så det går men någon gång måst ju sängen in.
Lagom när jag trodde att det lugnat ner sig så gick jag och gröt foten. japp, det var dumt. men har en fördel med. för nu är maken hemma och får vara med om allt som händer. han har också klivit fram och får nu göra saker som han inte gjort förut och gör det bra!. idag är han med hela skocken till bvc och han har minsann handlat med alla tre. Han kokar barnmat och det går åt för lillebror finns det ingen botten i. En kväll försökte vi ge burkmat men lillen gnällde. han åt men inte gärna. men när pappas fiskgryta kommer fram så viftar de små armarna så han nästan slår skeden ur pappas hand och munnen går som på en guldfisk på land. han kan bokstavligt talat äta hur mycket som elst. igår kväll så hade lillen fått mat tills magen såg ut som en liten boll. men sen såg han våra pannkakor. DOM ville han ha. så han åt massor och då har han inte ens tänder.
Ålar gör han även om han mest ålar i cirklar och är otroligt nyfiken på allt. men fördelen med att vara lite handikappad är att de stora barnen behövs. jag kan inte göra saker åt dom utan bara instruera och det mår dom bra av. att få göra saker själva och känna att de är behövda.
här är litens schema om ngn är intresserad
07 vakna och amma
07.30 gröt i massor
08.45-9.30 sova 45 min
11 lunch
11.45-13.15 sova 1,5
14.30 mellis ( typ hel banan)
15,30-16,15 sova 45
17.30 kvällsmat
bad bus kvällsslurk
19 sussa natt.
Kram på er
vad händer här då? jag har inte haft orken att skriva egentligen. lillebror hade länge behov av inhalationer 6 gånger per dygn. När som helst kunde han få det lite jobbigt med andningen och det var bara att gå och sätta på maskinen som gjorde ånga av medicinen så lillebror kunde andas in den. NU är det bättre. vi är nere på 2 gånger per dag.
Själv börjar jag komma upp ur en förlossningsdepression. Alla som testat antideppmedicin vet nog att man kan må pyton i början innan ( värre än innan) innan tabletterna börjar verka. Så när jag låg vaken på natten så insåg jag att nu 17 skall vi utnyttja det där till att förklara för lillebror att här sover vi på natten. Inget jag skulle rekommendera andra men jag vet hur man gör och klockan 3 på natten var attityden på topp kan jag säga.
Lagom när jag trodde att det lugnat ner sig så gick jag och gröt foten. japp, det var dumt. men har en fördel med. för nu är maken hemma och får vara med om allt som händer. han har också klivit fram och får nu göra saker som han inte gjort förut och gör det bra!. idag är han med hela skocken till bvc och han har minsann handlat med alla tre. Han kokar barnmat och det går åt för lillebror finns det ingen botten i. En kväll försökte vi ge burkmat men lillen gnällde. han åt men inte gärna. men när pappas fiskgryta kommer fram så viftar de små armarna så han nästan slår skeden ur pappas hand och munnen går som på en guldfisk på land. han kan bokstavligt talat äta hur mycket som elst. igår kväll så hade lillen fått mat tills magen såg ut som en liten boll. men sen såg han våra pannkakor. DOM ville han ha. så han åt massor och då har han inte ens tänder.
här är litens schema om ngn är intresserad
07 vakna och amma
07.30 gröt i massor
08.45-9.30 sova 45 min
11 lunch
11.45-13.15 sova 1,5
14.30 mellis ( typ hel banan)
15,30-16,15 sova 45
17.30 kvällsmat
bad bus kvällsslurk
19 sussa natt.
Kram på er