Tack!
Jo, den har jag kollat på och verkar intressant. Jag har kollat runt en massa och det finns många olika varianter:
Det finns en som heter
Pogy, väger bara 2 kg och blir jätteliten när man viker ihop den. Men det är för kort för mig tjej plus att den tydligen inte är vidare säker, kanterna viker sig när man lutar sig mot den
Sen finns det en resesäng och väska i ett,
Phil&Teds Nest. Supersmart om man har ett litet barn. Phil&Teds har också en vanlig variant av resesäng
Phil&Teds Traveller men som blir liten när man fäller ihop den (mindre än BabyBjörn även om det är samma typ av säng) men det kostar 1700kr och tar tydligen lång tid att fälla upp de första gångerna innan man lärt sig. Fast den verkar väldigt bra :-k
Och så har jag hittat två stycker "sängtält". De verkar mer intressanta- Den ena är
Nomad resesäng, den väger bara 2 kg och blir också jätteliten när man rullar ihop den. Men det kostar ca 1800 kr. Det andra alternativer är:
Deryan Peuter Luxe som kostar 800 kr istället. Den väger också bara 2,3 kg och blir väldigt liten ihopfälld (35*14 cm i diameter). Den låter faktiskt väldigt intressant. Och så finns
Travel Cot Baby Luxe som är en mindre variant av Deryan Peuter Luxe. Om jag har läst rätt så är Deryan Peuter Luxe 136 cm och den andra bara 117 cm på längden.

Så jag har kollat och läst på lite

Det är en sak om jag är funderasam över... med alla de här sängarna sover barnet "på golvet" med bara en liten madrass. Skulle kanske funka i USA där det är heltäckningsmattor överallt. Men i Italien är det väl mest klinkers #-o Blir inte det kallt? Även om vi har med en extra madrass eller filt att ligga på?
Funderar vidare och tar gärna emot fler tips
/Bellan