Den 2 januari kurade vi Hugo, dock på rygg eftersom han inte kan rulla runt ännu och min man inte vågar använda andningslarm. Sedan dess sover han som bäst 5 till 7 timmar i sträck, vilket ju känns helt fantastisk jämfört med hur vi hade det innan med ett uppvak i timmen. Jag misstänker att de 12 ljuva timmarna inte kommer komma förrän han kan sova på mage, så vi får helt enkelt hålla ut.
Men jag behöver lite hjälp med att förstå varför det krånglar när vi lägger honom för natten? Han skriker alltid i 5-15 minuter, dock är han inte megaledsen, snarare arg eller uppfodrande. Sedan somnar han utan att vi oftast inte behöver gå in (men ibland blir han ledsen och då måste vi solfjädra 1-2 gånger i cirka 2 minuter). Efter att vi lägger honom 19.30 är det dock flera stökiga uppvaknanden (cirka 2 i timmen) fram till 22, då han somnar och sover fram till cirka 5. Efter 5 kan han efter en pangramsa somna om till cirka 7. Hur ska vi göra för att få honom att somna klockan 19 och inte stöka? Någon som har något tips?
Hugo ligger i eget, svalt rum och vi kittlar honom tills han storknar innan vi lägger honom. Dock har vi inga mörkläggningsgardiner (ska skaffa) så det är inte helt becksvart där inne. Men spelar det någon roll eftersom han sover som en stock 22-5?
Nedan är vårt schema:
07.00 God morgon med amning
08.30 Gröt med fruktpuré
9.15-10.00 Middagslur
11.00 Mtpuré och katrinplommon
12.30-14.30 MIddagslur
14.30 Gröt, grönsakspuré, amning
16.30-17.15. Middagslur
17.30 Gröt, fruktpuré och amning
19.00 Amning
19.30 Godnatt
Tack på förhand!