Hej allesammen,
Jeg har forsøgt at skrive til Anna, men kan forstå, at jeg valgte det forkerte forum, så nu prøver jeg her og håber, en af jer andre kan give lidt gode råd, indtil Anna er tilbage.
Vi har nu igen forsøgt os med Annas shn-metode, og efter vi har taget sutten fra vores søn, er det lykkedes os at få ham til at sove nogenlunde sammenhængende fra kl. 19.15 til ca. 3, men herefter går den store koncert i gang, og det tager os ca. 1½-2 timer at få ham til at sove igen. I de par timer skriger han næsten konstant, selvom vi både puffer, "soler" og remser i et væk. Eller rettere, han skriger, så snart vi forlader værelset med remsen, og rejser sig i sin seng, hvilket gør, at vi igen går derind og lægger ham ned, da han endnu ikke selv kan lægge sig ned. Har du nogle gode råd, for det tærer altså hårdt med to timers gråd midt om natten - og også vores store dreng på 2 år er nu begyndt at sove meget dårligere, fordi han bliver forstyrret. Den lille har også ind imellem "hvilet" ca. 10 minutter, før han igen tager fat på koncerten... HJÆLP! Skal vi blive hos ham længere og puffe mere eller...???
Mange hilsner Birgitte
Hjælp til søvn
-
Gäst
Den lille, som vi har kørt shn-kuren med, er nu næsten 10 måneder gammel. Første gang, vi forsøgte os med kuren, var vores fejl, at vi ikke nænnede at tage sutten fra ham, men her i anden omgang røg sutten, og vi har nu kørt "efter bogen" i godt en uges tid, så de 7 stabiliseringsnætter er ikke overstået, men vi håber også, at stabiliseringen byder på lidt mindre skrig end som det ser ud pt. Tak for svar i øvrigt
Hilsner Birgitte
Hilsner Birgitte
Hej!
Han frågar och frågar och undrar vad som händer! 8-[ Vår flicka hade ganska mycket för sig när hon lärde sig stå, innan hon lärde sig sitta igen, och det var tufft för oss alla. Jag fick försöka tänka på att inte störa henne för mycket; hon var helt enkelt tvungen att lära sig att släppa taget för att kunna lägga sig. Om jag gick in och la henne varje gång hon ställde sig upp skulle hon aldrig lära sig att hon kunde själv...
Jag försökte att höra skillnad på hennes frågor; ville hon att vi skulle komma in och lägga henne åt henne
eller var hon förtvivlat ledsen och inte orkade med detta mer och verkligen ville sova
? I det senare läget gick vi förstås in, men länge väntade vi tills det verkligen var så. Då gick vi in snabbt och bestämt, la henne ner, ramsade och gick ut. Naturligtvis ställde hon sig upp direkt igen och då började det om. (Ibland gjorde hon inte det, då var vi nära slutet på cirkusen.) Poängen var att hon inte hade något ANNAT att hämta när hon ropade; ingen buffning, ingen solfjäder, inget umgänge.
Öva ramsan; den ska förmedla att allt är lugnt, allt är bra, det är dags att sova nu, inget annat. Det kan ta ett tag, men rätt som det är så märker du att den tar, och då kommer lugnet till huset! Ramsan ska ske utanför rummet, framför allt, som svar på hans frågor vid tre.
Det är tufft några nätter, innan han förstår varför han inte får som han tror att han vill, men han vill ju sova!
Många många styrkekramar, lycka till!
Ps. jag är ingen expert på kuren tyvärr, jag har kört Barnaboken från början och inte behövt kura min tjej, och skulle gärna vilja få hjälp av mer erfarna kurare att svara på dina frågor! Mammut Maria och Anna är båda på semester, men kommer snart tillbaka. Till dess finns det massor av andra fantastiskt duktiga kurare, vet jag. Du får säkert fler svar! ds
Han frågar och frågar och undrar vad som händer! 8-[ Vår flicka hade ganska mycket för sig när hon lärde sig stå, innan hon lärde sig sitta igen, och det var tufft för oss alla. Jag fick försöka tänka på att inte störa henne för mycket; hon var helt enkelt tvungen att lära sig att släppa taget för att kunna lägga sig. Om jag gick in och la henne varje gång hon ställde sig upp skulle hon aldrig lära sig att hon kunde själv...
Jag försökte att höra skillnad på hennes frågor; ville hon att vi skulle komma in och lägga henne åt henne
Öva ramsan; den ska förmedla att allt är lugnt, allt är bra, det är dags att sova nu, inget annat. Det kan ta ett tag, men rätt som det är så märker du att den tar, och då kommer lugnet till huset! Ramsan ska ske utanför rummet, framför allt, som svar på hans frågor vid tre.
Det är tufft några nätter, innan han förstår varför han inte får som han tror att han vill, men han vill ju sova!
Många många styrkekramar, lycka till!
Ps. jag är ingen expert på kuren tyvärr, jag har kört Barnaboken från början och inte behövt kura min tjej, och skulle gärna vilja få hjälp av mer erfarna kurare att svara på dina frågor! Mammut Maria och Anna är båda på semester, men kommer snart tillbaka. Till dess finns det massor av andra fantastiskt duktiga kurare, vet jag. Du får säkert fler svar! ds
Lisa
Kære Lisa,
Tusind tak for dit svar
Vi er efterhånden nået frem til samme løsning, som den du giver, at han selv må finde ro, når han rejser sig op. For det udviklede sig til et rent cirkus, da vi gik ind og lagde ham ned, hver gang han rejste sig. Men det er faktisk også lykkedes os at få ham ned "ved egen hjælp" - han gav op efter en vis diskussion, og nu går det virkelig den rette vej. Nu er det bare perioden fra omkring kl. 5-6, til omkring kl. 6.45, hvor vi skal op, der koster lidt blod, sved og tårer, men det klarer vi såmænd nok også. Vi er nemlig lige så stædige som den lille mus
Men det kan altså være svært at finde et tidspunkt i den periode, hvor han ikke er ked af det eller utilfreds, og man skal ifølge Anna ikke tage børn op skrigende, så hvordan vi løser det, tja... det må tiden vist vise, men forhåbentlig finder han snart ud af, at det ikke nytter noget at brokke sig, når vi remser (heller ikke om morgenen).
Og så ser vi frem til at kunne sove flere sammenhængende nætter herhjemme, så vi snart kan føle os nogenlunde udhvilede igen - det bliver FANTASTISK.
Knus Birgitte
Tusind tak for dit svar
Og så ser vi frem til at kunne sove flere sammenhængende nætter herhjemme, så vi snart kan føle os nogenlunde udhvilede igen - det bliver FANTASTISK.
Knus Birgitte