Veras första kärlek?!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Veras första kärlek?!

Inlägg av /LO »

Hej
Måste bara berätta det sötaste för idag.

Fyraårige Max, som också är dagbarn hos Veras dagmamma har varit sjuk i två dagar. Vera har varit bekymrad och flera gånger sagt att Max är sjuk, med ledsen röst.
Så även i dag när vi var på väg till dagmamman sa hon detta. Jag sa att han kanske inte är sjuk längre men vi får se när vi kommer fram.
Och så var han där :shock: :D . Hon strålade som en sol och sa till mig "Max inte sjuk". (hon kan inte uttala sjuk, men vad hon säger i stället går inte att skriva i text, för det är inte rumsrent :oops: :lol: )
Han hade overall på sig och i den hängde en reflex som Vera blev nyfiken på (mest för att ha en ursäkt att komma nära, tror jag). Han förevisade med glädje sin reflex som föreställde ett spöke. Och båda såg alldeles glada ut.
Max tittade på mig och sa att hon har ju inte träffat mig på ett tag nu, som för att säga att han förstod att hon var glad för återseendet.

Då kunde inte Vera låta bli längre utan hon la armarna om Max i en bamsakram (så stor en bamsekram kan bli av en tvååring). Hon var lycklig och han stod lite förlägen med armarna utefter sidorna och visste inte rikigt vad han skulle göra, men han såg inte helt olycklig ut han heller.

:heart: :heart: :heart:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Kit

Inlägg av Kit »

Du milde himmel, så gripande, så rörande, sååååå underbart! :heart:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Nämen vad gulligt! :D :heart:

Ida sa häromdagen att hon tyckte en kille var snygg på dagiset, typ 5-6 år. Det sa hon till dagisfröken sådär chockat "MEN...han var verkligen SNYGG, Mona-Britt!"

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Lisen

Inlägg av Lisen »

Grattis Vera! Min egen första kärlek drabbade mig när jag var 3.5 år. Jag blev huvudlöst förälskad i Basse, 5 år, och han i mig. Vi höll ihop i ett år, tills han började skolan. Jag minns fortfarande känslan, och det var samma känsla som vuxna drabbas av, men värkande längtan efter att vara nära nära. :heart: Minns också att jag fick ett halsband av honom. Och att vi sågade vi ner ett träd tillsammans på mitt landställe! Gissa om min pappa blev förvånad över att vi lyckats med det. Kärleken övervinner allt :D
Dotter f?dd i augusti 2004 och liten parvel i magen ber?knad till september 2006 - jippi!
Ingen kur, men anv?nder verktygen vid behov
AW-fan sedan 1990
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"