Det visste jag faktiskt att man skulle göra, men hade glömt bort det. Trött småbarnsförälderDet är lättare att se var ni är i kuren och (utifrån) hur gammalt barnet tänka i olika sömntimmar osv oxå så slipper man bläddra så mycket fram och tillbaka i tråden. 8)
Det tänker vi! Det verkar nästan som att han sover bättre när det är lite husljud runtomkring.Låt er inte tystas av detta! Fortsätt med disken och tala om med ramsan att ALLT ÄR HELT I SIN ORDNING.![]()
Nu kommer en uppdaterad logg över den tredje natten. Han har en halvtimme kvar att sova, men den skriver jag ingenting om.
Tredje natten
19:50 Lägger Malte.
20.01 Han klagar en del, men svarar på ramsan rätt bra
20.03 Han bökar runt ganska mycket låter det som. Svarar direkt efter bekräftelse
20.05 Har han somnat?
20.06 Nej, han låter lite smått fortfarande.
20.08 Somnat nu då? Grymt nära annars…
20.12 Jepp, han somnade. Helt fantastiskt att det fungerar så bra!!
20.51 Vaknade av att jag lade in disk i diskmaskinen. Ramsar
20.58 Gråter en del, men svarar på ramsan rätt bra ändå
21.06 Kör bekräftelsen ett par gånger, men han bökar runt i sängen rätt mycket.
21.07 Nu verkar han ha somnat igen. Ska gå in om tio minuter och se hur han ligger
21.17 Han har helt vänt på sig i sängen och ligger med huvudet mot fotändan och ovanpå täcket. Vi lägger på hans vagntäcke istället.
01.58 Vaknar. Lägger honom till rätta och ramsar. Tystnar direkt. Bekräftele
02.00 Sover igen
05.40 Vaknar. Ramsar ett par gånger. Han bökar runt en del
05.42 Sover igen
05.52 Vaknar
05.56 Nu har han nog somnat igen
06.40 Gnydde till ett par gånger. Körde bekräftelsen ett pag gånger så somnade han
06.52 Vaknade igen. Ramsar
06.58 Somnar
07.17 Nu vaknade han igen.
07.20 Somnade. Nu sätter jag på lite kaffe och gör lite husljud så han får sova sista biten.