Hej o tack för svar Irmasmamma!
Gröten är gjord på finmixat havregryn o sen har jag nästan lika mkt plommonpuré, ingen mjölk el smör (hade bara lättsaltat smör hemma o det ville jag inte t henne ha pga saltet). Havre är det ju lite gluten i o det kanske kan vara lite starkt för magen..?
Nu kör vi lite mindre mängd mat o skyndar lite långsammare ngr dgr så får vi se.
Hur menar du m bajset? Blir det hårt, löst el ngt annat? Ist för 1gng/v så är det nu nästan dagligen en mer beskedlig mängd mot 1veckas portion iaf. Lite mindre löst men inga kottar ännu...
Tyckte det lät precis som vi har det här, som du skriver Irmasmamma, att det finns en tendens att uppvaken blir allt oftare när hon ska bestämma själv på natten... Så i natt ställde jag klockan på 00.00 o tänkte att hon sista nätterna ändå vaknat lite senare än så (så jag hoppades på att jag skulle förekomma henne), men damen pep redan vid 23... o jag hade inte attityd nog att ta fighten att få henne att somna om t 00.00 o dessutom är hon hungrig så är det ju ingen bra idé heller... Så jag tog upp o matade o hoppades att hon skulle klara sig t 04, då nästa larm var ställt..., men tösen tyckte annorlunda... 01.30 var det dags igen o misstänker att det då kanske eg inte var hunger... men vid det laget var attityden (o energin) än sämre, mer uppgiven o tanken var att nästa natt blir det nog bättre... Jag tog alltså upp igen. Sen fick jag väcka vid 04, för att bara ”säkra” för ev morgonuppvak fram t 07, som vi fö väckte till!!!
Hmm, inte helt nöjd ändå. Hon var inte spec hungrig de två sista målen, mer trött. Fick bara fr ett bröst dessa gånger. Ingen direkt hunger heller vid 07 heller... Hmm... Vingel, vingel... Jag matar på så löser det sig hoppas jag... men misströstar lite... O barnrumsrenoveringen drar ut på tiden då sambon jobbar livet ur sig på jobbet ist...
Var det ambitiöst tänkt att ställa klockan 2 ggr? (Jag tänkte 19-00=5tim, 00-04=4tim o 04-07=3tim.)
Mental bergodalbana här... sorry...
Att bara buffa t tyst gör henne arg när jag slutar o misstänker att jag kanske ute o traskar i träskmarkerna där... På mornarna här har jag buffat t avslappning/sömntung, fel, kanske, ja jag vet inte? Tror inte hon somnar helt, men närmare än bara tyst... För om bara t tyst så känns det som jag får hålla på i evigheter.. men det kanske bara känns så o det kanske är just första gången då man bestämmer sig för att: ”-tyst är gott nog för dig lilla tös”(!?)
Det känns som att jag får jobba hela tiden (o så ska det kanske vara m barn, men då jag läser inspirationstråden här på forumet så låter det så lugnt...). Visst jag har inte kurat men då vi kört sista schemat i en månad nu, så hade jag hoppats på lite mer lugn... Men visst småkaoset under jul o nyår... då nya schemat precis introducerades o sen matningarna som ökar på nätterna har kanske förvirrat...
Sen vad gäller vagnsovandet på em-luren (45min) så sover hon riktigt ok i vagnen inomhus (yippii!!) men när vintermunderingen är på m vantar (hon kan inte suga på händer tex) mm så misstycker hon... Ngr smarta lösningar!? El bara vänja sig/vänta på värmen... (Jag har ”fleesepåse” för henne att sova i där jag inte drar ihop påsen utan har den som en underdel o ”locket” som ett täcke över för att öka rörligheten som i påse blir sämre tänker jag, sen kör jag flera tunna lager ist för overall som känns klumpigt.)
Kan det vara en idé att rulla t sömns i vintermundering/utomhus så hon vänjer sig m det för att sen övergå t stillatsående även ute, el är det en onödig el kanske rentav förvirrande/förödande för den hyfsat fungerande ”innevagnsovandet” stillastående? Men när hon väl vant sig/tuggat i sig igenom vantarna så är det väl redan sommar m den här takten... o dessutom kanske även för stor för vagnen ändå... (otålig.. -Jag!? -Nä vadå, vad är det!? Sen har jag för mkt tid att fundera... Det var ngn som skrev så härligt att ung. ”-När tvåan kom så blev det så mkt bättre!” -Överkonc el??)
Kramar