VAD TYCKER NI OM BUMBOSTOLEN?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
HeolRowland

En liten varning bara...

Inlägg av HeolRowland »

Vi älskade vår gröna Bumbo eller "hinken" som den så fint kallades. Lilla sonen är nu inte så liten längre, 6 månader och ca 8kg älskade den! :D Hade den på köksbänk och tog helt enkelt med honom i hinken när jag gick till köksbordet osv... Tills dagen Ups! kom :oops:

Han satt i bumbon på golvet och pillade med sina grejor. Böjde sig bakåt och blöjan liksom ploppade över knoppen mellan låren och innan vi visste ordet av så låg han på rygg och undrade vad i hela friden vad som hänt. :shock:

Snackade med mina mamma kompisar och de höll med att i slutet så var det mer eller mindre blöjan som höll de små liven kvar i stolen.

För all del KÖP BUMBON; den är underbar och funkar så bra, men så fort våra små börjar att röra sig fram och tillbaka med kraft, NER PÅ GOLVET... Vågar inte tänka på vad som kunde ha hänt om han var på köksbänken som vanligt med mig, och om jag hade huvudet i kylskåpet!! Uch!

/Pip
Mamma till TT 29 Juni -05 samt T2 13 Oktober -06
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Hej hej, kollade runt lite och fattar nu vad en bumbo ar, ser bra ut! :lol: Vi har aldrig anvant en bumbo men daremot en babysitter for billig penning fran IKEA. :!: Hur bra som heslt och kan monteras ner till att bara vara sma stalpinnar och lite tyg, hur latt som helst. :!: Jag har haft med den i handvaskan precis overallt hela tiden. Skrutten har altsa suttit i den alltid, vid fika, middagar, diskning, ensamlek pa morgonen, matlagning, tvattvikning, you name it... han har alskat att ha overblick av situationen, sa det i kombination med att ligga pa mage och rygg etc har varit lysande... Ja, den var helt enkelt hur bra som helst eftersom den var sa behandig och han satt sa bra i den. Nu ar han dock for stor for alla typer av babysitters. Skulle bara sla ett litet slag for den valdigt billiga babysitter modellen! :D :D :D
3 fina...2005, 2007, 2010
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Lyfter upp denna tråden då jag är sugen på att köpa just en Bumbo. Lilleman är nu tre månader och väger 7,4 kg, och har tjocka fina lår. Är det lönt? KOmmer han få plats i den? Eller ska jag sansa mig i prylgalenheten? :lol: :-k :D

AnnaO: Din tjej var ju exakt samma storlek och ni köpte en: gick det bra? Var det värt pengarna?

Och om någon i Göteborgstrakten har en till salu, släng gärna iväg ett PM till mig! De begagnade går åt så fort de läggs ut, så jag hinner aldrig få tag i en innan den är såld... :? :D
AnnaO

Inlägg av AnnaO »

:D Hej!

Jo, det gick jättebra även om hon var och är, en liten mullis!

Men däremot tyckte jag att den tog stor plats på diskbänk etc, så jag fick lixom inte plats själv med det jag skulle göra :?

Så jag har nog haft henne mera på golvet, på mage, utan strumpor o filt så hon lärde sig krypa redan innan 6 månader.

Jag hade nog mer glädje av babysitter o magläge än bumbo, men det beror nog på mamma :roll: , barn :D och plats :wink:

Lycka till!

/Anna
Mamma till tre, Melanie aug -99, Vincent juli -01 och lillan Daniella född 16/9-05.
Renee

Inlägg av Renee »

Vi har lånat en Bumbo till vår lillplutt men han gillar inte att sitta i den mer än mkt korta stunder, sedan kastar han sig bakåt. Ser ut som om han tycker den är obekväm. Och precis som för dig AnnaO har vi för liten plats på diskbänken - sitter han i Bumbon där finns det ingen plats kvar av diskbänken/arbetsytan för mig :shock: (ja, vi har ett extremt litet kök...). Så i vårt fall fungerar sittern och matstolen (billig, vit Ikea-sak) bättre i köket som läget är nu (nu är han 5,5 månad). I resten av huset blir det mage/rygg på filtar.

Men köp en och prova - du och din bebis kanske älskar den? Annars kan du ju sälja den snabbt och lätt på andrahandsmarknaden 8)
Skåning, mamma till underbara Otto (030122) och Frans (060114)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:) Tack för era svar! :D
Ja, jag ska kolla lite mer på blocket och se om jag hittar nån (billigt). Annars får det nog vara, hatar verkligen när jag köper grejer för dyra pengar som sedan bara står... Det låter som att Bumbon skulle bli en sån grej. Nog för att vårt kök är rätt stort, men diskbänken är minimal :) .

Vi får kanske inviga barnstolen istället snart!! :-({|= =D> :lol:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej :D
Vi köpte en Bumbo när Leia var ca 5-6 månader (minns inte exakt). Det är ett av de bästa köp vi gjort. En Bumbo frestar dessutom inte på lilla huvudet så som en babysitter gör.

Vi använde tidigare Bumbon till att ha Leia i på köksbänken men eftersom hon nu med lätthet tar sig ur den är den tiden passé.

Däremot är den fortfarande helt suverän till följande:

:arrow: då man vill duscha av lilla barnet i badkaret :!: :D Den får absolut inte användas som "badstol" men som hjälpmedel vid duschning har den varit ovärderlig :D

Kan tillägga att Leia nu är 75 cm lång och väger 9870 gr men sitter fortfarande bra i den.
Gäst

Inlägg av Gäst »

KÖP! Världens bästa bebispryl, om du frågar mig. Hanna var alltid jättenöjd i den, hon kunde vara med överallt (ffa på diskbänken) och hon fick sitta upprätt och kom åt att se ordentligt. Hon satt även med på matbordet och tuggade på en riskaka. Åh, vilka minnen...!

/Pea
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"