Skrev en tråd nyss men den blev avslagen då det stod att jag länkat till info som inte godkänns trots att jag inte länkat alls, mycket underligt
Det jag undrade, om än förra inlägget var lite långt,var följande.
1. Vår lilla tjej verkar gå "fortare fram" än vad som beskrivs i boken. Det gör det lite svårt att förhålla sig till vad som ska komma härnäst. Till exempel har hon redan efter första natten nu börjat äta gigantiska mängder, la sig helnöjd efter ramsan oc så och började jollra. Är det något särskilt vi ska tänka på som kan dyka upp när dag 1 och natt 2 hittills varit mer som dag 2 och natt 3?
2. Eftersom jag satte igång lite väl snabbt och det visade sig att lillan när hon fick sova själv hela natten i vårt sovrum sov mycket bättre än annars inser vi nu att hon skulle behöva flytta till sitt eget rum. Det är bara det att det är lite ofärdigt och måste möbleras om och ja... Kan man byta rum under kurandet? Eller ska vi vänta in dessa fyra dagar eller 11 dagar? Det är ju lite ohållbart att jag och maken ska sova i soffan respektive madrass i arbetsrummet medan lillan sover gott i spjälsängen bredvid den tomma dubbelsängen...
3. Ikväll vid nattningen sprack schemat helt då den förstoppade lilla magen gav med sig och det blev bajsfest. Festen höll på bra länge och slutade med nytt amningsbehov och därefter en sjukt trött bebis som var rätt svårroad en timme efter läggtid. Frågan är följande. Ska man låta liten sova längre imorgon så att dygnsvilan blir korrekt? Ska vi passa på att göra en liten ändring i schemats nattvila med en extra halvtimme på morgonen då vi ju aldrig kunde tro att vi skulle behöva väcka bebisen som vaknat slaviskt klockan 6 sedan bb. Men nu när sova verkar vara grejen kanske halv sju skulle gå lika bra. Eller ska vi hålla oss till grundschemat trots allt och låta imorgon helt enkelt bli ett dygn med för lite sömn?
Hoppas inget uppfattas som länkar nu eller annat. Behöver verkligen lite stöd!