Eftermiddagssömn

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lucas2012

Eftermiddagssömn

Inlägg av Lucas2012 »

Har börjat med sova hela natten kuren och är inne på tredjedagen. Innan sov han ett längre pass mitt på dagen, nu har han sovit ca 1 1/2 timme på förmiddagen så har vi försökt att lägga honom en liten stund på eftermiddagen. Det är i stort sett omöjligt att få honom att sova då. Han reser sig upp direkt och nu har jag hållit på i över 2 timmar och det var likadant igår. Vad gör vi för fel ??? Kan man behålla det längre sovpasset på dagen och strunta i eftermiddagsluren. Han är snart 11 månader.
Lucas2012

Re: Eftermiddagssömn

Inlägg av Lucas2012 »

Kan tillägga att han inte skriker utan i stort sett sitter och pratar och ibland blir han lite missnöjd. Men sova ska han inte trots att vi ibland går in och lägger honom tillrätta bestämt och går ut när han slappnat av.
Norahsmamma
Rådgivare/advisor

Re: Eftermiddagssömn

Inlägg av Norahsmamma »

Hej och välkommen hit! :D

Skulle du kunna gå in i kontrollpanelen och lägga in i signaturen när pojken är född och datum för kurstart, så blir det lättare att följa er?

Sedan undrar jag hur ert schema ser ut?

Dagslurarna kan krångla ett tag efter kurstart. Det är mycket vanligt. Men inte ska ni hålla på i 2 timmar :shock: . Det är mycket viktigt att hålla tiderna under kuren så att schemat får chans att sätta sig. Man ger förutsättningar för sömn under den tiden som man har schemalagt sömnen. Har han inte somnat under den tiden så går man in och "väcker" glatt som vanligt när tiden är ute. Så småningom trillar poletten ner :wink: :D

//Norahsmamma
Norah :heart: , född 110123, kurad juli 2011
Almin :heart: , född 160521, SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"