Hej
Nja hungrig vet jag inte riktigt om han är. Men kan säkert truga i honom lite till
Han sover som vanligt i sin spälsäng i sitt mörka rum.
Han började åla/hasa sig framåt för 3 veckor sedan så fysisk aktiv är han hela tiden.
Har däremot själv haft dåligt med energi på senaste tiden så en massa utevistelse har det inte blivit så mycket av, förutom ett par pulkafärder!
Hade också gärna sett att han sov 2 tim på lunchen. Nu läggs han 11.45 men somnar inte förens 12.00 sen brukar han bara sova till 13.00.
Han sover som allra bäst vid 9.00 så en 20 minutare där känns inte rätt.
Vad tror du om 45 min på fm luren. 1½ tim på lunchluren och kanske flytta fram den till 12.00 eller 12.15? Då går han miste om 15 min men det kanske inte gör något?
Försöker vara lugn över tummen. Men har sett förskoleklassbarn som fortfarande suger på tummen. Och där vill jag inte att han ska hamna. Lättare att plocka bort nappen vid 2 års ålder.
Ställer frågan igen, sabbar jag allt vi uppnått om vi ger honom nappen? Eller vad kan hända? Inte säkert att han tar nappen heller nu när han hittat tummen. Det enda sköna är att när han väl vaknar vid 6.15 så är han tyst eftersom han suttar på tummen och då kan vi sova.
Tack för visat engagemang!
Önskar alla hjälpsamma människor här inne och alla föräldrar som kanske kämpar med kuren just nu, en riktigt härlig jul & nyår och självklart MÅNGA sovtimmar och glada barn!