God kväll i stugorna!
Tack för ditt svar Cony! Har tänkt mkt på det idag. Det händer mkt med tjejen. Det roliga är ju att jag har ju varit med om det här förut, då jag har 2 barn innan Nomi, men kommer jag ihåg? NÄE!! Känns som att jag är helt nollställd och novis. Hm...
Nåväl, har fått fundera lite för idag var en dag som ingen annan.
Jag berättar hur dagen varit
(ett tag har hon "bara" vaknat en gång på natten, men i natt vaknade hon 23.30 och 05.30 pga dålig aptit dagen innan)
07 Vakna!
08 Gröt 1 portion med puré
9-9.45 ca sova, gick fint
utevistelse
11.15 äta en halv sötpotatis kokad och mixad med olivolja, mums, blev en stor skål, efterrätt, plus 130 ml ersättning
12-14 sova, gick fint, ingen skarv (mätt mage

)
14.15 äta, gjorde ersättning, men gudars vad arg, ville inte ha, men med mkt lirk fick hon i sig en 130 ml
strax innan 16 lägger jag henne, kommer INTE till ro, efter en 25 min får jag ta upp henne, anar att tösen är hungrig o gjorde 1.5 portion gröt o puré o hon gapade såå STORT o åt allt. Försökte lägga henne efter men då var klockan 17 och hon skrek bara, mamman ska försöka laga mat till familjen o har inte möjlighet att hjälpa henne, det blir svårt, så hon får komma upp o vara med
Hon är alltså med oss hela em o fixar det galant, är pigg o med, skrattar o är nöjd, men när klockan närmar sig 18 då är hon gäspig. Hon får bada vid halv sju o jag anar att hon kommer inte orka med någon kvällsslurk o det gör hon inte heller...hon somnar på 5 sekunder. Så det lär väl bli 2 nattmål...
Men...jag förstår att Nomi behöver MER mat för att orka med, och för att kunna somna. Tre lurar behöver hon. Så min tanke framöver är
Mål 1 omkring 07 - gröt med puré (i väntan på välling)
Mål 2 omkring 11 - grönsakspuré, efterrätt o ersättning så mkt det går ner!
Mål 3 omkring 14 - grönsaker här igen, så att magen blir mätt inför 3 luren, eller tänker jag knas???
Mål 4 omkring 17-17.30 - gröt
Mål 5 kvällsslurk omkring 18.50
Min hjärna går på högvarv - får hon för lite näring om jag gör så här, med grönsaker o gröt? Räcker ersättningen om hon får det efter grönsakspurén? INPUTS?!
Inser också att hon behöver ligga mer på magen, även om det är korta stunder. Ska jag borsta tänderna, behöver jag inte bära henne samtidigt, utan hon kan ligga på mage. Jag har nog dragit mej för att ha henne på mage för hon har blivit så tvär då, men en stund då o då!
Slut för idag! Kram o önskan om en fin vecka för alla!