SHN-kuren

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Millan

SHN-kuren

Inlägg av Millan »

Hej!

Har lite fler funderingar inför SHN-kuren:

Kommer det att fungera när han ska börja på dagis?, han ska vara där mellan 08.00-16.00.
När han ska sova på dagen 1.5h, sover han i sin säng som vanligt då eller?
Fungerar detta på alla?
Min sambo är väldigt negativ till detta, tror inte att det ska fungera.
Jag hoppas verkligen att det fungerar.
Hoppas bara att jag är stark nog att genomföra detta.
Jag tror inte att buffandet kommer att fungera, för han är så stark.
Vad jag gör just nu och alltid har gjort när han vaknar är att jag gör något som liknar buffandet till viss del, och det är väll därför han vaknar hela tiden.
Han har även sovit på mage sen allra första början.

Hoppas att någon kan svara snabbt för jag behöver verkligen hjälp.

Millan
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Införskaffa Sova hela natten-boken, tycker jag :idea: Så får din sambo läsa själv och se vad det handlar om. Sedan kan han ta ställning.

Och du med :wink:

Där finns också en massa frågor med svar, så jag tror att du skulle få veta allt du behöver.

Och där finns en dvd som visar hur man buffar efter att ha lagt tillrätta. Det handlar inte alls om hur starkt barnet är (alla små barn är starka, särskilt de lite större förstås). Det handlar om rätt teknik, som är vänlig men bestämd.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Millan

SHN-Kuren!

Inlägg av Millan »

Ja, Jag får nog göra det!
Om jag inte gör den här kuren, hur länge kommer han hålla på och vakna så som han gör hela tiden? För det har blivit värre nu när han är lite större (14Mån).
Och det hade varit så skönt att få lite rutin på hans sömn.

Millan
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Om du vill "få lite rutin" på hans sömn, måste du - ni - helt inkelt införa det. Han gör det inte åt er.

Du skriver inte hur hans nätter ser ut men hur de än ser ut kan du räkna med att det eskalerar. Han fortsätter "fråga" om hur det är meningen att det ska vara och kommer inte att ge sig förrän ni tar ledningen. Nu väntar först "förtrotsen" och sedan så småningom trotsåldern, så ni får nog räkna med att den hela, ostörda (och ostörande) nattsömnen låter vänta på sig tills han är fyra-fem år. Minst :roll: :cry: Om ni inte gör någonting, vill säga.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Millan

SHN-kuren

Inlägg av Millan »

Nu har jag beställt boken hoppas den kommer snart.
Hans nätter är väldigt olika, ibland sover han ganska bra och ibland inte.
Han får välling och sen somnar jag han i min famn, sen går jag och lägger honom och då har klockan hunnit bli 22.00. Sen sover han väldigt dåligt fram tills jag ger honom välling vid 03.00. Jag väntar så länge som möjligt med vällingen annars vaknar han väldigt tidigt och vill ha välling igen. Efter det är det väldigt olika, ibland vaknar han inte alls förren kl 08.00 och ibland blir det så jobbigt att jag får ta över han till våran säng för att sedan ligga och klappa honom i rumpan i flera timmar ibland.

Millan
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "