Det bästa med att klappa fint

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
kokos

Det bästa med att klappa fint

Inlägg av kokos »

Det allra bästa med att ha ett barn som "klappar fint" är att det är så otroligt skönt att bli klappad! Den där lilla handen som vördnadsfullt klappar mamma på håret - jag skulle betala honom om han fattade vad pengar var!

Och det näst bästa är att se på när han klappar andra: barn, vuxna, hundar och blommor: och se att de liksom spritter av lycka inombords. Av vår lilla killes hand. :heart:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

Hej Kokos!!!

Ja visst blir man alldeles varm i både hjärta och själ!!!!

Klappa den lille klapparen tillbaka en (minst!) extra gång från oss på forumet!

Kram till alla som behöver det!!!! och vem gör inte det?)
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Så ljuvligt :heart:

Sent ska jag glömma när en liten sexmånaders sattes i knäet på en gammal f d svärmor till mig - 94 år gammal. Barnet hade aldrig sett en så skrynklig människa förut och tittade intensivt begrundande upp i det märkliga ansiktet.

Och sedan kom den lilla handen. Som smekte och utforskade alla rynkorna, sakta, länge och försiktigt.

Då föll det några tårar, vill jag lova :cry: :lol:

Vilken ömhet, vilken mild värme :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"