Meddelande

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Meddelande

Inlägg av annawahlgren »

:D Min son, 36, ska på resa till "Dompan" :shock: (Dominikanska Republiken) och skickar mig först tv-spelet Anki&Pytte, som jag bett om. I försändelsen finns ett kärleksbrev:

"Hej mor! Ursäkta mitt korta meddelande! Puss."

Det var meddelandet... :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:mrgreen:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Det är KÄRLEK det :!: :heart: :lol:
kerstin

Inlägg av kerstin »

Anki och pytte går varmt här hemma!! Ett underbart spel!! (dataspelet)
Och vem älskar inte Anki??!!

Har själv en lillebror (ensam kille på tre systrar)som alltid ställer upp, alltid finns där för en och som aldrig säger ett ont ord!
Men som mamma sa "sedan skolan tog slut tog också presenterna slut"
I skolan gjordes det flitigt med teckningar, förlåt konstverk!Som fick duga både som morsdag, födelsedag och t om julklapps uppvaktning lääänge!
Alltid fint pyntade med orden " Till mamma puss och kram"
Och vi sörjer... teckningarna var vackra!!
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Och gissa vem som har gjort spelet :?: Samme högst självlärde, mångfaldigt prisbelönte son :oops: :lol: (sade hon kräkstolt ) :lol:

Vilken ljuvlig liten gosse du har :P Kom att tänka på hur jag satte de två äldsta (tre och fem) på att "skriva brev" till pappa. Det gjordes under den såkallade barntimmen, som jag tog mig varje dag med vart och ett av de "stora" barnen, och gick till så att vederbörande dikterade vad jag skulle skriva. Jag textade så pennan glödde. Den äldsta var eftertänksam och mycket noga med att jag skrev exakt som hon sa (hon blev litteraturdoktor :!: :lol: ) medan den yngsta babblade på i en fart som av skrivtekniska skäl måste censureras :shock: ganska hårt. Det märkte hon aldrig, när jag sedan läste upp :oops: tack och lov...

Inspirerade av sin egen möda satte sig barnen sedan mer än gärna och illustrerade brevet med de mest förtjusande utsmyckningar. Och pappa svarade. Och sparade.

Kanske ett tips inför mammas nästa födelsedag :?: :lol:

(Tänkte på det, förresten - se Diskussionsforum, AFF-"debatt" om AW - jag som aldrig läste sagor, eftersom 1. jag tyckte det var dötrist att läsa saga, Gud förlåte mig (möjligen för att jag skrev själv), 2. barnen läste för varandra, 3. barnens egna "sagor" var mycket bättre :lol: , jag hade alltså barntimme. Vet mina belackare överhuvudtaget vad det är - eller kunde vara :?: :!: :evil: :lol: De stunderna glömmer jag aldrig. Inte barnen heller :heart: )
kerstin

Inlägg av kerstin »

Jo underbar son är han alltid, men inte min utan min mammas..Det är alltså MIN lillebror!!
Han är numera hela 25 år och världens coolaste 8) Som min kära make sade "Skulle taket rasat in på killen hade han enbart vänt sig om och fortsatt sova"
Och det behövs nog med alla oss bedömmande syrror, kläder och nya tjejer synas skarpt och kritiskt...Stackar´n!!
Men han är luttrad och har ett orubbat självförtroende...lite biter..

Tacka sonen för Anki och Pytte och Pettson och Findus m fl ..!!!Vem hade inte varit kräkstolt!
(själv hade jag förmodlingen burit A&P runt halsen...Årets barnspel 2003 liksom :thumbsup: )

KRAMAR :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

:D Vad mer behövs?!? :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Haha :lol: Jag trodde du pratade om din lillebror som en lillebror i huset, och om dig själv som mamma :roll: :lol:

Jodu, min son går ständigt samma öde till mötes. Fyra äldre och tre yngre systrar som kommenterar ALLT, lusgranskar hans damer och anlägger synpunkter på minsta hårstrå på hans huvud. Milde herre, vad ska man vara gjord av för att klara DET :?:

Det är de tydligen. Båda :lol:

:D Sussi, stor kram på dig :!: Nu blir det Indien på måndag i två veckor :lol:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Ha en underbar resa! :)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"