Hej
sen i går efter att det var så trögt att få igång lilla magen så kom vi i otakt. för lite mat åt gången ( för att liten var för trött) och för hungrig för att sova. sen ammar man ofta= mycket söt mjölk och inte den feta mättande= gasig mage = svårt att sova=amma ofta...ja ni förstår.

sov ingen gång mer än 45 min natten igenom så idag har jag varit ett vrak.
någonstans när mellanbror sov middag så kunde jag äntligen tänka i alla fall. gav ungen flaskan före bröst för att han skulle få i sig lite mer. sen la jag mig med honom i sängen och fick till ett 1,5h sovpass. i med massa mat igen och sen fick han för röfsta gången komma ut och sova medan jag och dom stora barnen spelade bandy på gatan och de gjorde geggamoja i sandlådan. efter första 45 min så började han gny och jag tä'nkte att i 17 heller! så jag drog några vagningstag och han somnade om. ( jag vet helt emot reglerna men han var inte hungrig utan ville snarere ha hjälp att somna om.) när det var dags att gå in så fick han stå kvar på altanen och totalt fick han 2,5h sömn \:D/
När han vaknade ammade han lugnt och fint, flaskade lugnt och utan krångel. sedan fick han sitt första bad tillsammans med storasyster. han såg ut att njuta.

efter hand började han knorra och vi gick och satte oss under en filt för påfyllning men han såg mest äcklad ut när det kom mjölk

mätt unge skall se ut presuis så. så det blev nappen i mammas famn i stället och på några minuter så sov man sött och blev lagd i fåtöljen att sova. ( ja mina små får sova i fåtöljen. den är så tillbakalutad att det blir ett " bo i botten att ligga i ) nu har det gått 2 h sedan =D> \:D/ så jag hoppas att vi är ngt på spåret igen [-o< men det visar hur viktigt det är att få till långsov så det blir lagom långt mellan maten.
lilla storebror har fått en mycket viktig uppgift. han är nappflasktransportör. när maken blandat tillägg så springer han till lillebror med flaskan och när han ätit upp så skall flaskan tillbana tillmaken igen.

det är viktiga uppgifter det minsann
kram på er.