Snarkande lillebror...

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
MarieH

Snarkande lillebror...

Inlägg av MarieH »

Hej!
Nu har vi börjat planera att flytta in barnen i samma rum, även om det är någon månad kvar. Vi har dock ett smärre problem: lillebror snarkar, och det rejält! Jag vet inte om det är tillfälligt, han är lite snuvig nu, men han väcker till och med sin far :shock: och det ska mycket till...

Nu sover iofs stumpan jättebra på nätterna, hon vaknar inte ens om man lyfter upp henne för att lägga henne rätt när hon vänt på sig och trasslat ut armar och ben ur sängen. Men, hon är lika löjligt morgonpigg som sina föräldrar, så hon sitter oftast och snackar för sig själv en stund innan vi kommer in och hämtar för välle.

Vad vi funderar på är om de kommer att väcka varandra på morgonkvisten, och vad vi i så fall ska göra åt det? Ramsa funkar inte så bra på snarkningar gissar jag :lol: och vi vill inte hindra gumman från att vara glad och snackig på morgonen (det är max 10-20 minuter, och inte alla morgnar).

Bra idéer?
/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag tror inte det ska bli några problem. Lilla syster kan stänga av öronen, om det skulle behövas.

Men ett så rejält snarkande att t o m pappa vaknar - om det håller i sig, ska lille pojken kanske undersökas så inte våldsamma polyper sitter i vägen :?:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
MarieH

Inlägg av MarieH »

Det låter bra!

Jag hoppas att det inte är stora polyper, det räcker med att en av dem opererats :!: Det har börjat relativt nyligt, så jag utgår från att det är den lilla snuvan.

Vi ser fram emot att de skall få börja dela rum, för de har redan så mycket glädje av varandra! Han blir alltid överlycklig när hon kommer inom synhåll och hon gosar och leker med honom (så gott det nu går...). Ofta, ofta kommer hon bärandes på lammskinnet, lägger det på golvet, sätter sig och säger "Bebbe knät!". Då vill hon hålla honom och gosa lite, eller visa honom någon pryl. Man blir alldeles varm i hjärtat! :heart:

Tack för att du finns!
/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ljuvligt :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "