Detta började för 2 v sedan då lillkillen var 6 ½ månad.
Han sover hela nätter sedan han var 5½ månad, han fick eget rum vid 6 månader.
Rummet är precis brevid vårat sovrum, i praktiken ca 5 meter.
Natt 1:
01.15 Larmet gick. Jag sliter upp lillen som blir mycket förvirrad. Det var inget fel på honom. Sedan såg jag att batteri lampan lyste, alltså var det pga batterierna som det larmade trodde jag. Bytte batterier, lade lillen som somnade genast.
Inget mer larm den natten.
Natt2 (dagen efter):
01.15 Larm!!stänger av larmet och tänder lyset i farten lillen sover tungt och djupt.
04.00 Larmet går igen! Samma procedur, lillen sover igenom allt.
Natt3
01.30 Larmet går, stänger av larmet och tänder lyset i farten lillen sover tungt och djupt.
01.50 Larmet går igen! Samma procedur men nu byter jag batterier igen trots att lampan inte indikerar dåliga batterier.
02.35 Larmet går igen! Samma procedur men nu byter jag plats på plattorna.
Sedan var vi tvungen att åka på resa till mormor och morfar. Lugnt flera nätter i rad.
Förutom att det larmar 1 ggr när han ligger på en platta vaken på endamleken på morgonen (den som är längst ner och som han inte ligger på på natten)......
Jag kopplar ur den plattan och använder bara en platta nu. Lillen rör sig inte så mycket på natten så det räcker i praktiken med en platta fortfarande.
Men 10 dagar efter Natt3 går larmet igen 01.30. Då vaknar även lillen till och ligger och jollrar ett tag.
Det här så läskigt och mina nerver klarar inte mycket mer. Jag kan inte sova på nätterna och nu har lillen fått flytta in till oss igen trots att han sover mycket sämre.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Är det någon som varit med om liknande?
Jag trodde att efter 6 månader skulle den största faran för PSD vara över. Till saken hör är att det inte larmat en endaste gång på 6 månader, trots förkylningar mm.
Allt detta började med dåliga batterier. Jag försöker tro att det är plattorna det är fel på men eftersom det sker samma tid de nätter det sker verkar det inte troligt.
Jag har inte fått tag på rätt personer inom vården ännu och skriver detta för att höra om någon varit med om liknande eftersom vi här är många som använder larm. Jag har Babysense 2.
Hjälp