Nu är lillan 5½ månad gammal (ung), och våra dagar ser ut som följande;
07.00 morgon (hon vaknar oftast 06.45 men på glatt humör). Amning. Ca 8.30 amning igen
08.45 sova. Här somnar hon ibland som en klubbad säl, men som just nu så har hon tjoat, gurglat, smågnällt 45 min- trots att hon höll på att somna under amningen.
Här är min tanke att bröstmjölken kanske inte räcker
09.30 vakna. Men hur gör jag dagar som denna då?, nu har hon inte sovit en blund? Tror dock hon somnar vilken sekund som helst men nu ska hon ju eg. vakna... Ska hon få 20 min. då? Ska jag lägga denna sovstund en halvtimme senare? Lr kanske det räcker med att ge henne mat lr gröt så är det här problemet löst? Som sagt ibland somnar hon hur bra som helst när hon ska.
11-11.30 ca Smakportion några msk, fruktpuré till efterrätt som oftast blir ca ½ stor burk (hon älskar verkligen fruktpuréerna). Lite amning det hon vill ha strax innan hon lägger sig.
12.00 Lite beroende på hur/när hon somnat på fm så blir det att sova middag här, med marginalkvart åt något håll. Här har hon varit klockren tills för 3 dagar sedan. Igår t.ex. vaknade hon två ggr under dessa 2 tim.
14.00 vakna. Runt 15-15.30 fruktpuré
16.00 sova 45 min. Lika här har det börjat strula lite. Vissa dagar sover hon inte alls, vissa dagar somnar hon på stört och får väckas sedan.
17.00 Smakis, fruktpuré
18.30 välling (230 ml) lr gröt, amning (brukar inte bli mkt då hon är mätt)
19.00 sova. Läggningarna här har gått upp och ner. Ibland är det ett fasligt liv länge, mestadels arg men ibland ledsen korta stunder. Jag har verkligen inga problem med attityden
Men nåt är ju fel
Hon har becksvart i rummet, vi gör ljud utanför eftersom andra barnet ska lägga sig 19.30 så blir det en del prat och "stök" direkt när lillan lagts.
Så nu vill jag ha lite feedback och tankar från någon vänlig kunnig själ här
Positivt är att det märks att poletten trillat ner, det tog några v. dock. Jag menar att nu tjoar/gurglar/jollrar hon oftast när hon inte kan somna direkt- ist för att skrika. Men det händer ju iaf vid åtminstone ett sovpass om dagen att hon skriker och är lite ledsen