Vaknar efter 45 min varje natt.
Vaknar efter 45 min varje natt.
Vår dotter som är 15 månader har sedan en månad börjat sova i 45 minuters pass, hon sover 45 min, vaknar somnar om och så 45 min igen... så håller det på halva natten. Hur ska jag göra för att hon ej ska vakna?? Hon sov på det viset tills hon var 4 mån då vi vagnade henne och hon sov rätt bra till för en månad sen. Det började igen för en månad sen när hon blev sjuk och hon fick sova med oss i ca 1 vecka. Tacksam för alla svar!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Och där är hon nu.
Du kan inte förbjuda henne att vakna - alla människor vaknar till flera gånger varje natt (och 45 min är ett klassiskt sömnrytmspass för små barn) - vi vuxna också, men vi minns det inte och vaknar inte ordentligt, för vi vet att det fortfarande är natt och somnar om. (Men vi somnar kanske inte om så gott om vargen flåsar oss i örat.) Vad du ska rikta in dig på är att jaga vargen på porten och lugna henne med absolut ingen trafik utan med den betryggande ramsan; läs på om den i Verktygslådan och ge henne en liten minikur på några nätter - kanske upp till en hel vecka, beroende på när hon i sin förvirring verkligen vågar tro att hon kan sova lugnt hela natten, fredad för vargen.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022