Lite feedback på schema för 6 månaders.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tjurigmamma

Lite feedback på schema för 6 månaders.

Inlägg av Tjurigmamma »

Hej hej!

Imorn ska vi börja kura våran 6 månaders son. Han är en riktig tuttlover och nattsnuttar i massor! Har aldrig varit någon storsovare. Två gånger har det hänt att han sovit mer än tre timmar i sträck, men vanligast är uppvak varannan timme.

Han har alltid sovit bredvid mig (nära till maten) så det är lite separations ångest även för mig! Men det visar jag ju såklart inte :lol:

Har precis förberett hans rum med att tejpa upp sopsäckar för fönstret + mörkläggningsrullgardin! Med andra ord kolsvart!!!

Såhär har jag lagt upp schema ( vilket vi dagtid redan följer)

08:00 God morgon (amma)
09:00 frukost 2 gröt
10:00 Sova 20 min
12:00 Lunch (potatis/palsternacka/morot puré + katrinplommon) ev amma här också eller vänta till alldeles innan långluren?
13:00 Sova 2 h
15:30 fruktpuré (oftast banan) amma b1 b2
17:10 Sova 20 min
19:00 Gröt
19:45 Amma
20:00 Sova natt

Han har inte ätit puréer så länge men tanken är att vi ska inför protein också! (tänkte köra de första nätterna först så inte magen strular då!)

Åhh, jag är så "nervös" hur vårat lilla hjärta ska reagera på det här, men det ska bli väldigt spännande!! Jag ska köra första två nätterna sen ska sambon ta över är det tänkt.

Han ska få sova förmiddagsluren i vagn och sen resten inne nu under kuren. Sen hoppas jag att han kommer vilja sova långa ute också pga friskluften! :D

Vad tror ni? Ser schemat bra ut? Tillräckligt med mat?

// Mamma till V
ilindstrom

Re: Lite feedback på schema för 6 månaders.

Inlägg av ilindstrom »

Hej och välkommen hit!

Vad bra att du förberett rummet med mörkläggning. Schemat ser också bra ut. Det kommer gå superbra det här ska du se.

Angående maten så ser det bra ut tänker jag. Tänk bara på att de kan äta massor vid varje mål, mer än vad man kan tro många gånger. Bjud både förrätt, huvudrätt och efterrätt så blir magen mätt och belåten.

Lycka till imorgon!
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"