de allra varmaste och goaste kramarna till dig och din familj.
Jag kan känna igen mig i så mycket, både med tröttheten och sjukdomar.
I mitt fall blev det förlossningsdepression samtidigt som kan hade en tidigare sjukdom att hantera. Vad vill jag säga med det, jo att jag vet hur det känns när man är dels har sig själv att ta hand om och dessutom så kommer det en liten en som inte sover och man finner ingen harmoni - åsså alla trötthet. Det blir för mycket!
I mitt fall var det just rutinerna som var räddningen. Jag kände att det var först när jag hade mitt schema, mina verktyg, mina strategier - när jag visste exakt när liten var hungrig och när liten var trött, att liten var glad och inte gnällig, först då kunde jag njuta. För mig var det viktigare än att följa med på promenad med vagnen, då liten inte sov lika bra där. Däremot såg vi till att liten sov i resesäng bra så man kunde hälsa på kompisar ändå på luncher och middagar. För mig, särskilt med depressionen var sömn a och o, så samsova var aldrig aktuellt. För mig var och är AWs metoder helt magiska och nu när nummer 2 är på god väg - är det SM från start utan tvekan.
Men, jag vill också säga att känner man sig låst istället, att man missar livet pga alla scheman och rutiner. Att man inte känner njutningen - ja då kanske inte SHN kuren och barnaboken är lösningen. Meningen är ju att man ska finna njutningen, små barn ska njuta och njutas - glöm inte bort det. Förstår du vad jag menar? Hoppas du tar det på rätt sätt, med njutningen är det viktigaste. Tappa inte bort det.
Här på forumet kommer vi alltid lotsa er vidare och ge alla tips vi har för att ni ska nå dit, men känner ni att ni vill göra på något annat sätt för att hitta er njutning. Gör det då! Man är alltid välkommen tillbaka, i vilket syfte som helst.
Ville bara att du skulle få höra dessa tankar.
varmaste kramar igen, Tin