Ny start för åttaveckors plutt efter operation

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
sanna med son

Inlägg av sanna med son »

Tack så jättemycket för all hjälp!

Det har gått bättre och bättre för varje natt :D Visst vaknar han fortfarande i vargtimmen men somnar om inom högst en halvtimme igen. Och det är så stor skillnad mot hur vi hade det knappt går att beskriva.

Jag ska backa med vagningen nu och lämna över lite mer till mästersovaren själv.
sanna med son

Inlägg av sanna med son »

Nu har det gått ett litet tag och allting är så oerhört mycket bättre :D

Enda problemet var att jag inte fick i honom särskilt mycket mat vid sena kvällsmatningen. Hur jag än tog pauser och trixade så blev det aldrig mer än 100 ml- och det kändes inte som om han stod sig på det resten av natten. Så nu har vi ett mål mitt i natten istället. Han somnar 19 på kvällen och får mat när han vaknar, oftast mellan 02 och 03 och sen sover han vidare till morgonen.

Tjänar man något på att schemalägga nattmålet? Morgonen är ju också lite flytande och startar alltifrån klockan sex till sju. Blir det förvirrande för honom att få bestämma tiderna själv i den utsträckningen?
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Det låter bara bra! Har man inga bekymmer så har man inte :wink: !

:idea: Du kan - om du vill - ge honom maten i sömnen istället. Så att han slipper att vakna. Schemalagt. Om han istället får maten som stekta sparvar in i munnen =P~ så kommer han inte att vänja sig vid att vakna på natten. Då kommer han förmodligen att sova över den skarven utan uppvak när det är dags.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"