Hej kära forumisar
Har fått remiss till barnläkaren nu, men det verkar inte gå med någon väldig fart

undrar om det är för att det är semestertider?
Iaf. Nu undrar jag..
Sid har ju varit otroligt krånglig att amma. Det är något bättre nu men fortfarande ingen dans på rosor precis.
Som nyfödd var han ganska ok men började mer och mer släppa bröstet och skrika och ju mer jag proppsade ju värre verkade det bli. För några veckor sedan slutade jag att truga helt. Ungen får helt enkelt säga till när han är hungrig tänkte jag, och om han inte äter bra ena gången borde han vara hungrigare till nästa gång och det fungerade över all förväntan

Sid kan nu faktiskt ibland ligga och amma i hela 20 min och verkar tom tycka att det är lite mysigt ibland. Jag menar, innan kunde det verka som han fick fullkommligt panik bara han närmade sig bröstet

Väldigt påfrestande för oss båda. Så inte samma panik nu alltså men som oftast äter han väldigt lite åt gången och väldigt offta släpper han fortfarande och skriker så att få i honom så mycket man kan inom en timma är ytterst svårt. Han får nämligen inte i sig mycket inom timman.. 1,5 kan gå bra men då blir det en ganska lång paus inemellan och som jag fick svar inne på min andra tråd på små och späda så räknas det då som två mål per vakentid och det tillåter inte magen att vila. Idag har han ätit ungefär 5 min på varje bröst per vakenpass. Känns ju inte som om han kan få i sig speciellt mycket och särskilt inte då han vaknar väldigt mycket i lurarna efter det gått 45 min. Hugha! Han är ju en riktigt stor kille så han får ju i sig mat men är man stor behöver man väl också mycket, eller? Och även om inte bvc var oroliga så hade han inte gått upp alls i samma takt nu när jag slutat truga

Men samtidigt har vi en mycket mer harmonisk tillvaro...panik är ju aldrig roligt. Detta gör ju också att jag drar mig från att åka hemifrån eftersom jag gärna slipper ammningstrasslet inför andra

Så, kan krånglig ammning ha med allergierna att göra? Är det vanligt med magstrul hos allergi barn som då också gör att matintaget krånglar?
Har även pumpat ut och flaskmatat och det känns som att det kanske går något bättre men inte alltid. Vill ju så gärna få miniman mätt så vi kan komma in i en fin rytm men jag har helt enkelt inte lyckats och skulle kanske inte gärna eftersom säkert de flesta mammor vill jag amma men om jag visste att det fungerade endast flaskmata honom. Vet inte om ni kanske har några tankar och ideer om det här?
Och en annan sak. Nu äter jag ju inte vete, mjölk eller ägg vilket har gjort att min kost har ändrats en hel del. Mjölkupptrappning nr 3 tog ca en vecka ..hugha! innan det började rinna till ordentligt men nu verkar mjölken va borta igen och inte bara att den som förrut är lite tunnare på kvällen så jag kan ge utpumpat från morgonen utan dom ser rätt tomma ut hela dagen

(vilket kanske kan förklara varför mini har ätit så dåligt idag... han blir nämligen väldigt sur om det desutom inte kommer så mycket han önskar och verkar inte ha några planer på att suga fram någe mer utan jag få kämpa och pumpa ur det sista och ge honom)
Men iaf, kan detta ha med min nya kost att göra, att jag inte producerar tillräckligt med mjölk? Har även gått ner lite oväntat fort i vikt fast att jag försöker att äta i massor. Några tips för vad man kan äta så att jag håller mjölknivån uppe??
Tänkte prova att blanda i lite mjölkfri ersättning idag? Några rekommendationer vilken man ska välja. HAr hört att småttingar gärna inte tar den med det samma utan att man får börja blanda ut lite åt gången i bröstmjölk.
Har någon erfarenhet? Kan man eventuellt söta har jag hört, medvad?
tack o kram