På vägen hem (nästan hemma) tog sig den lilla godingen ur bilstolen med en spännande blick i ögonen
Nya tider
Nya tider
Nu känns det att nya tider stundar snart...dock inte ännu ordentligt. Fick mig en spännande liten lektion igår under vår utflykt. Härlig tur med rulltrapport och fika - där vi satt och konverserade varandra som de två damer vi är. Lilla damen är ju nu 2 år och 4 månader.
På vägen hem (nästan hemma) tog sig den lilla godingen ur bilstolen med en spännande blick i ögonen
, trött och förkyld dessutom. Efter att ha sagt till henne att bilen kan inte köra om alla sitter fast - utan resultat -stannade jag bilen vid första bästa tillfälle och bara satt. Då klättrade hon fram. Satte sig bredvid mig och stirrade rakt fram hon med. Även hon med armarna i kors... Hon verkligen väntade ut mig med en stadig blick framåt.
Jag ville dock hem, så istället för att leka "tysta leken" tog jag ut henne, utan att säga något, bar runt henne och satte fast henne igen. Drog åt som bara den i bältet. Hon blev knappt arg …bara muttrade en himla massa. Och att jag lyckades hålla mig för skratt är väl beundransvärt…

"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007