8-månadersångest x10?

Skriv svar
arncih101
Inlägg: 49
Blev medlem: fre 20 apr 2012, 14:37

8-månadersångest x10?

Inlägg av arncih101 »

Jag tror att den s.k. åttamånderskrisen har slått till på allvar här hemma. Min dotter, 7,5 månad, vars sömn sedan kurens start har gått mer eller mindre jättebra, har nu tagit en helomvändning. Varje läggning är kantat av nästintill hysterigråt och trots att jag ramsar så biter det inte. Hon somnar först efter ca 20 minuter av ständigt gråt och skrik. Jag har inte gjort något annorlunda sedan kurstart när det gäller läggningen eller schemat. Så jag tvivlar på att det har något med det att göra. Värst av allt är att jag och familjen ska om två dagar åka till Turkiet och jag är lite orolig över att det kan sabba sömnen helt å hållet.

Vad göra? Hehe. Ska jag fortsätta som vanligt och "vänta ut" krisen trots att stackaren skriker lungerna ur sig eller finns det några knep att ta till?

Skulle vara oerhört tacksam om jag kunde få ett svar innan jag åker iväg till Turkiet.

Kram på er :) / Nella
Flicka född nov -11.
Kurstart 14/5 -12

Pojke född sep -13
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: 8-månadersångest x10?

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Först vill jag rekommendera att du läser Barnaboken och om 8-mån ångesten.

Sen kan du gå in på våra favoriter och läsa mera där.

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... =7&t=20621

Du hittar massa matnyttigt. Men främst!

:arrow: Mer mat på dagen
:arrow: Mer social delaktighet
:arrow: Mer och längre skratt till gonatt
:!: En stensäker förälder som gör en rejäl läggning. Där man kan som första gång göra en LÅÅÅÅÅÅNG solfjäder ända in i sömnen, men sen måste man backa rejält och ramsa redan nästa natt. Men så gör jag.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"