Pocket: blöjan har en ficka där man stoppar i lösa inlägg
AIO: All In One, alltsâ hela blöjan sitter ihop i ett stycke
Jag har testat bâda och har nu gâtt över till bara pocket. Fördelarna för mig var att torktiden radikalt förkortades.

Jag har bara testat märket bumgenius, men det verkar ju vara en favorit även hos andra om man läser tidigare i den här trâden.
Pâ den här (franska

)
sidan har du bilder av bâda modellerna, först pocket (grön) och sen AIO (blâ). Jag tycker att pocket känns bättre vad gäller bajsblöjor eftersom bajset helt stannar utanpâ blöjan. Just pocketmodellen har ett sorts fleecetyg direkt mot bebisrumpan och är det "riktigt bajs" (

) sâ är det bara att vända ut och in pâ blöjan ovanför toaletten sâ "släpper" bajset helt och hâllet. Är det en kladdigare variant sâ brukar jag ta ta ur inläggen och sen borsta under rinnande vatten med en gammal avlagd nagelborste (sen gâr jag över till engângsblöjor tills det blivit ordning pâ magen

)
Jag är alltsâ pocketföresprâkare, men min kompis som ledde mig in i tygblöjevärlden kan bara tänka sig AIO (dâ kan man ha ekologisk bomull direkt mot bebisrumpan) även om de tar ett par dagar att torka. Smaken är som baken