Känns så bra med detta forum, speciellt som jag inte bor i Sverige
Sambon är på sjukhus så jag har inte lika mycket tid att läsa forumet och vissa av mina frågor kanske finns besvarade i andra trådar, ber om ursäkt i så fall...
Solstrålen är imorgon exakt 3 mån och vi har provat banan 2 dagar och ätit med god aptit!
Känns toppen eftersom han inte fått i sig tillräckligt med mat innan då han inte lärt sig ta flaskan. Försöker lära honom att ta flaska med modermjölk just nu, och det går sådär men vi kämpar på. Börjar jobba om 4 veckor...
Har lite frågor kring välling, modersmjölkersättning och mat generellt efter att ha lusläst i BB
Så att han inte får i sig för mycket puré, AW skriver max 1/2 burk, men vilken storlek på burken??? Här nere i alplandet finns 3 olika storlekar...
I BB sid 275 rekommenderas 4-mån välling på kvällen för att den är mera mättande än bröstmjölk och ersättning och det gillar jag eftersom han är hungrig.
Hur gör jag den själv?
Kan jag ge den i grötform dvs med sked istället för flaska tills dess att han lärt sig ta den?
BB sid 319-322
Är det i 5:e eller 6:e levnadsmånaden som jag:
A) kan börja ge annat än frukt och grönsakerpuréer, typ kött och fisk?
B) tar bort bröstmjölk / babysemp till förmiddagsmålet & eftermiddagsmålet och ersätter det med havregrysgröt på fm och puré på em
Kan man ge gröt som nattslurk?
Om jag slutar amma vid 5 eller 6 mån ska jag då ge BabySemp2 till frukost och kväll?
Eller är det bättre med välling?
Eller kan jag rent av strunta i båda och bara ge gröt och vatten att dricka?
Ok, vet att det isåfall blir gröt när han vaknar och sedan vid 10 igen, men det finns ju olika grötsorter...
Tänk mest på näringsinnehållet och att det är lättare att görs gröt än välling för oss som ej har micro
Upp till vilken ålder ger man välling efter "middagen" samt kvällsslurk?
Kan inte få tag på frusen majs, kan jag puréa majs i burk om den är osalta
Vad är fruktsaft - samma som fruktjuice?
Bor i en liten håla och det finns bara äppel, druv och apelsinjuice
35-gradiga hälsningar från Schweiz