ensamma mamman i vargalandet men datorkrångel SOS

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sue

ensamma mamman i vargalandet men datorkrångel SOS

Inlägg av sue »

hej ska fatta mig kort så jag hinner skicka iväg detta lilla inlägg innan den krånglanden datorn släcks igen mitt i allt :twisted:

Vad gör jag åt mitt schemakrångel, kortade ner mitt schema genom att ta bort 45 minuter från luren på fm, har tre daglurar. Gjorde detta i fredags men ångrar mig, vet att det inte gått lång tid men jag vill ta bort 20 minuters lur på em och ha kvar 2 1,5 timmed lurar per dag och sedan 11,5 timma natt för min 8 månaders knatte!

Problem 2 8 månadersångest! Han vaknar i vargtimmen arg som ett bi och jag vet inte hur jag ska göra! Ska jag stå ut i 1 timmes argt vrål? är detta normalt!

Måste jag kura om? Jag tycker att jag har varit superduktig hittills och känner mig nu helt plötsligt som ett misslyckande (kan bero på min egna 30 års ångest :wink: )

Snälla vore tacksam för all hjälp Sue
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Lugn, lugn :lol: Du är så duktig och behöver "bara" coola ner :!:

Du kan ändra rakt av, men håll fast vid det sedan och låt det gå åtminstone en vecka, helst tio dar, innan du ens drömmer om att utvärdera :!: Då ger du lilla älsklingen en chans att fatta vad som gäller.

Argt vrål kan man stå ut med. Vänta ut :wink: Kolla i "Tips på vägen" hur för tidiga morgnar lämpligen kan hanteras :wink: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
sue

kloka Anna TACK

Inlägg av sue »

Tack för dina sansade råd mitt i den mesta förvirringen!
Kommer säkert tillbaka imorgon med nya knasiga frågor.... tusen tack för din vägledning och uppmuntan :heart: Hade det inte varit för dig hade nog min familj varit totalt utmattad vid detta laget!!
Känner mig stolt när jag rekommenderar och förespråkar din utmärkta kur för andra utmattade familjer!!

Kram och god natt sue
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Å, vlka varma ord, tack snälla du :lol: :lol: :lol:
sue

8 månadersångest!

Inlägg av sue »

hejsan!

Nu sitter schemat bra med två daglurar a 1,5 timme och jag är så glad och nöjd :)

Nu till nätterna, de funkar bra ibland och som inatt sämre med många korta uppvaknanden och ibland är det riktigt ledset! :? Det brukar räcka med en ramsa ibland har jag fått gå in och lägga tillrätta. Hur möter jag denna ångest på bästa sätt? När går den över?
Är det normalt med lite krånliga nätter i samband med detta?

mvh Sue
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, det är normalt. Och det är ingen "ångest". Det är bara simpla frågor om vad som gäller. Besvara dem :!:

:D Men inskränk trafiken :!: Det är ramsan som gäller, så öva upp den :wink: :!: :!: och ge dig inte.
Lisa S

Inlägg av Lisa S »

Hej!

Jag vill bara peppa lite, jag tycker att min dotters åttamånadersångest var det jobbigaste på länge - även om den i mitt fall tog sig större uttryck på dagen än på natten. Hon gnällde oavbrutet hela dagar ibland, och det kunde till och med hända att hon bröt samman fullständigt och bara grät - och inget kunde jag göra åt hennes ledsenhet! :cry:

Nu är det ÖVER! En månad tog det, och nu är hon härligare än nånsin.

Hjälpte mig gjorde att tänka att det är hennes jobb, något hon måste igenom, och att jag bara måste finnas där när hon vill komma. Kanske att jämföra med trotsåldrar, fjortisbeteende, hjärtesorger... :wink:

Praktiskt; kanske ramsa, men kanske inte ramsa heller, din pojke VET ju egentligen att ni finns där, att vargen inte kommer, etc. (Om allt gått bra förut.) Är han arg och frustrerad kanske det inte hjälper att ramsa, det kanske är ett tecken för honom på att han får den kontakt han söker och "triggar" honom? Ligg vaken och lyssna; är han (eller blir han) ledsen ledsen, kanske för en dröm eller annan varg, är det naturligtvis lugnande att höra att mamma vaktar. 8-[
Lisa
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Lisa S :D Vackert och tänkvärt, vanligt och sant :wink:
sue

Gulle dej!

Inlägg av sue »

Tack

Så skönt det kan vara med lite uppmuntran, super tack för det!

Det funkar bättre på nätterna nu. Inatt vaknade han 1 gång men då med ett skrik som kunde väckt grannarna... Han verkar rädd, kanske otäcka drömmar. Jag ramsade högt och vänligt men sedan gnällde han en stund till innan han somnade, vis sådana tillfällen, ska jag bekräfta då med en liten ramsa när han tystnat :?:

Han är numer också som ett plåster på dagarna har läst om detta i barnaboken... :lol:

Om barnet är lättväckt på morgonen, vi går upp vid 6 ocj äter frukost på vardagarna och hans rum är brevid köket så ofta vaknar han då och somnar inte om förrän det är dax för honom att komma upp 6.30 vänjer han sig tror ni?? bara en stilla undran...

Kramar sue
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"