Svårt att bryta när sonen jobbat upp skriket

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
ElinN

Inlägg av ElinN »

:D Det är ju så underbart när det funkar A lie!!!! :D

TACK igen för att du introducerade mig till SHN!!! :lol: :lol: :lol: Livet bli ju med ens så mycket lättare!

Hoppas det fortsätter så bra för er! :heart: KRAM :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, kära du, det är precis vad jag kallar KRIS (dock inte hysteri, men spelar roll :roll: ) det du beskriver:

"När är det kris? dvs buffning? om inte när den lille skriker så han knappt får luft, är mer eller mindre blå i ansiktet och det inte går att få kontakt med honom genom att bara använda rösten, det kallar jag att vara hysterisk... som i natt - vaknade 1gång och blev så där okontaktbar igen... tog ingen solfjäder - blir snarare värre han hulkar som han skulle kräkas när/om han pausar det minsta lilla i skrikandet" - -

Du fortsätter: " - krävdes buffning i 5!!!min för att få honom att lugna ner sig till den nivån att jag kunde lämna rummet (trots protester) och ramsa lite käckt (musiken var på för fult) och han somnade efter kanske ytterligare 5 min och 2 ramsomgångar - så tysthet ger jag det mellan ramsningarna."

Vad kan jag säga annat än pris och beröm :?: Du hjälpte honom perfekt att bli lugn och det fungerade.

Vad begär du mer :?: :!: Fem minuter är inte för mycket.

Försök kanske vara lite gladare och hurtigare i ramningarna, som om allting verkligen vore väl och bra och lugnt och kort sagt toppen :!: :lol: Det förmedlar INGEN FARA :idea: och då ska det inte finnas någon för dig heller.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

Tack Anna :heart: och Elin med :!:

Vet ni :!: .. i natt sov det lilla livet 19.40 till 08.02 då hunden kom och meddelade trötta mamman att det minsan var dags att gå upp. Hade några vakestunder med hosta - stackarn - men han somnade fint själv.. och så vaknade han vid 02 och var uppenbart ledsen - låg i krypställning men som pippi med ötterna i huvudänden. Lyfte rätt och han gosade ner sig medan jag la på täcket och sov redan innan min ramsa kom :D

*kram*
Annelie; mamma till Widar (050606), och Vendela (060910)
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :lol: Håll nu stilen :lol:
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

Bajs :!:
var så nöjd över förra natten.. men nu har sonen varit vaken till och från med gråt och skrik i 2h. Gissar att det kan vara en släng av magsjuka för kusinen som var här i lördags spydde efter att hon kommit hem... Och nu har jag just bytt andra bajsblöjan och vädrar rummet för andra gången... luktar inte gott där inne så jag förstår ju om han är arg :wink: Ska gå och skjuta lite vargar och hoppas han somnar nu så han orkar med morgondagen.. måste bara "skriva av mig lite"
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

:arrow: Jag börjar få kläm på det här :!:

Även i natt vaknar sonern ledsen och frustrerad, denna gång vid 06.30.. den där jobbiga tiden... Ramsan tar inte.. han talar om att ngt är fel.. Går in och håller för näsan - Bajs! Hela blöjan och pyjamasen med märker jag när jag tar upp honom.. Går igenom mörkt hus till skötbordet och byter där blöja Widar är arg och kniper med ögonen - vill ju sova! LÄgger åter i sängen 4 buff, ramsar och ut. Hör hur han drar en djup välmående suck och somnar :D

Tack Anna för att du gett mig verktygen.. och tack alla andra som hjälpt mig att använda dem :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack själv, kära du :D Mest tackar nog din lilla älskling, som har en så saklig, hjälpsam och inte överarbetande mamma :wink: :lol:
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

:D :heart: =D> Nu har Widar sovit som en klocka i tre hela nätter, ja.. det är till och med så att jag börjat fundera på att skaffa väckarklocka för att han sover så bra. I morse kom han inte upp förrän marginalkvart + 7 min :oops: och hur ska han kunna lita på mamma då, även om han nog är ganska omedveten om hur länge han sovit.

8) måste berätta något sött som avslutning denna morgon. Nu på mornarna när man kommer in och väcker Widar så skiner han upp som en sol och så kollar han sin "mysmus" (gosedjuret) ungefär som han säger godmorgon till honom. detta har vi gjort tillsammans förr... Efter det - och detta har han kommit på helt själv - kryper han fram till sänggaveln som är dekorerad med en Ior och klappar på den. :heart:
A lie
Kontakt:

Inlägg av A lie »

Alltså.. jag trodde Widar skulle sova bättre genom SHN, men att det skulle gå såhär bra :!: :?: :!:

I eftermiddags tog vi bussen in till stan för att hämta bilen som varit på lackering. W sitter i mitt knä. Strax innan vi kommer in till stan vill han till varje pris i vagnen. jag klär på och sätter honom i vagnen och letar i väskan efter mina vantar och hör maken säga "han sover", kollar på klockan - 14.58 :shock: - 15.00 är hans sovtid! 10 min senare löft jag honom från vagnen till bilstolen, han tittade upp suckade och somnade om. Detta var omöjligt förr :-)
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Så ska det låta :lol: Nu har han blivit sin egen lilla klocka, den lilla älsklingen. Tala om förenklat liv :wink: :lol: Och rörelsefrihet av rang :!:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"