Träning 2012!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av anna »

SusanD, usch, usch för allt elände du råkat ut för denna vinter och vår... :cry:
KUL att du verkligen verkar lära dig att gilla jogging, och grattis till rekordet!! :D
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tack Anna :-)

Igår hade vi avslutning på löpkursen, trodde jag som gladeligen körde in till stan bara för att upptäcka hur fel jag hade.
Nåja, istället för att sura ihop hasade jag ur bilen, promenerade till elljusspåret och joggade 2,7 km på 16,37 min. Detta är mitt nya världsrekord vilket jag är riktigt nöjd med. Fick håll men saktade ner lite och så gick det över och jag kunde fortsätta jogga.

Idag latar jag mig i solen med barnen. Det måste man också träna på, att göra ingenting. Inte helt lätt.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fauve

Inlägg av Fauve »

Hej!
Rapporterade inte förra veckan så det kommer nu ist:

mån: IP
tis: IP+rehab
ons: IP
tors: IP

Sen blev lillan riktigt sjuk, hög feber och var så trött att hon sov fyra lurar på fredagen, ist för en. Stackarn bodde i min famn hela helgen, även på nätterna... :( Men efter en vecka så är hon bra igen och allt är som vanligt. :D

Nu i veckan har det bara blivit ett pass IP på lördagen. En rask promenad idag också.

I veckan ska vi bo hos mormor eftersom vårt kök ska renoveras. Hon bor 50 m från kung fu-klubben så då borde jag ju kunna ta mig dit. :wink:
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tänk att jag rapporterar på rätt dag, bara det är ju ett världsrekord! :D

Mån; latade vi oss i trädgården, typ grävde upp potatislandet
Tis: joggade 2.7 km på 16.37 min vilket är världsrekord för mig som varken kan eller vill springa. :wink:
Fre: joggade 4.17 km på 28.13 min vilket är mitt nya världsrekord, var jättenöjd och det kändes helt bra.
Sön: jobbade 5 min gick 2 min x 5, trist runda med båda hundarna med och de ville springa fort, jaga fåglar och bada i dikena, inte så smidigt alltså

Kommande vecka blir lite mer normal med boxning, jogging och karate.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Nu har jag tränat som vanligt igen :) axeln och höften är mycket bättre

6 pass:

Må: jogging 6 km
Ti: Zwow nr15 25 min
Ons: Zwow nr14 20 min+mage 10 min
To: Zwow nr8 16 min+mage 10 min
Lö: jogging 10 km
Sö: Zwow nr16 15 min+några plankor

Har gjort många Zuzana pass. De är så bra, enkla och effektiva :-) Bodyrock är inte det samma utan henne. Tur att hon gör egna pass nu. Gjorde rekord på lö. Sprang milen på 52 minuter. Det är lite roligt att jag blivit snabbare på jogging fast jag springer mycket mindre nu än för ett år sedan.
Härligt med joggingen SusanD
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!:D
Bra SusanD! :D Fauve, sjuka barn är inte lätt, men din förra vecka var ju bra!! Och denna blir det med kungFuklubben så nära! :wink:
Tilda: Så skönt at du är bättre nu!! Vilken bra träningsvecka!!

Då var 5:e PT-veckan avklarad enligt schema!
5 pass:

mån. stavgång i slalombacken 1 tim
ons. cirkelpass 45 min
tors. joggade 55 min (är så stolt att jag klarar så långa pass!! :D )
lör. poweryoga 45 min
sön, cirkelpass 45 min

kram anna
Sofies mor

Inlägg av Sofies mor »

Och jag startade veckan bra med en cykelrunda i måndags. Men sen fick vi magsjuka på besök, så mer har det inte blivit. Men nu börjar vi bli pigga igen, så nästa vecka..! :mrgreen:
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Sofies Mor skrev:Åh, vad skönt Sarisparis att det inte bara är jag..
:oops:
:roll: sâ blev jag sen igen :oops: , det blev visst bara valvaka igâr kväll :shock: :lol:

En ganska klen vecka blev det för mig, bara ett joggingpass i början pâ veckan. Nu har jag sjuka barn som sover dâligt sâ min ork att träna tryter. Hoppas pâ tillfrisknande snart sâ att vi fâr tillbaka vâra goda vanor allihopa.

5:e veckan redan, anna :shock: Känner du att det är skillnad? Bra med joggingpasset (55 minuter är MYCKET =D> ).

Susan, vad härligt att du kommit igâng med löpningen. :thumbsup: Jag hoppas att du snart fâr känna "flytet".

:heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej alla,

igår hade vi avslutning på vår löpkurs på Friskis och Svettis. 16 glada och pigga löpare samlades för en avslutningstävling. Slingan som skulle springas sas vara 2,7 km men den visade sig vara bara 2,45 km och skulle man få pris så gällde det att komma under 20 min.

Jag sprang hela rundan och kom i mål som femma, blev omsprungen precis innan mållinjen. Min tid var 15.16 min och det blev en 6.14 min per km. Helnöjd är jag eftersom det kändes bra hela vägen och jag slog mitt tidigare världsrekord med dryga minuten.

Nu är kursen avslutad men vi har bestämt att träffas på Friskis varje tisdag klockan sju och fortsätta springa tillsammans. Det är ett trevligt gäng och motivationen ökar när man har ett helt gäng som förväntar att man kommer och joggar en sväng.

Än så länge har jag väl inte upplevt något flyt eller andra andningen men jag känner att jag blir starkare och orkar längre för varje gång. Antar att det tar tid att träna upp kroppen och lungorna och hjärtat, så det får väl ta den tid det tar och så joggar jag vidare under tiden.

I måndags skippade jag min boxning, Anders behövde ut på ett springpass för han ska springa Göteborgsvarvet på lördag. Idag sprang han sista träningspasset innan loppet så nu är det uppladdning som gäller.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Oj vad ni är duktiga allihop! =D> =D> =D>

Jag har faktiskt inte legat på latsidan jag heller, fast jag har varit för lat för att uppdatera här.. :roll:

Jag har oxå börjat springa, har börjat massor med gånger förut oxå, men nu har det hållit i sig rätt länge! :D Jag kör Malous löpträningsprogram med Malin Ewerlöv. Mitt största fel tidigare har väl varit att jag rännt i väg 5 km direkt och kroknat efter andra passet eller nåt för att återigen konstatera att löpning är tråkigt........ :shock: Men NU är det kul! Jag springer 3 pass i veckan och kör styrka 3 pass/vecka. Ska anmäla mig till tjejmilen tänkte jag men hoppas på att få med en löparkompis. :D

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

å en liten sak till....... nån som har fina tips på hur man lär sig gör armhävningar?!?! :shock: Jag har tappat bort dem, jag kunde förut men nu är det stört omöjligt, inte ens på knä :oops: :oops: . Bakåtvända armhävningar (dips) och lyfta hantlar är inga problem men när jag ska ta mig upp från golvet ur en armhävning låser det sig liksom?

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Kul att ni ska fortsätta springa ihop SusanD, det är säkert en jättebra sporre!!
Manfred10: Jag är dålig på armhävningar, men är säker på att någon här i tråden kan hjälpa dig!

Min sista och 6:e "med råd från PT-vecka", imorgon blir det ny träning i 6 veckor framöver. Hon har dock inte hört av sig med om VAD jag ska träna, är lite vilsen, men funderar själv på tok-intensiva intervallpass (4 st) och ett lång-löppass. Hon ska höra av sig.
Tyvärr ser jag i princip inga framsteg alls kroppsligt... :cry: -0,5 kg och -2 cm på låren och -1 cm där magen är som stinnast... :twisted: Jag har varit SÅ duktig med både mina pass och med att äta bra mellanmål! Har knappt ens unnat mig godsaker på helgerna! Jaja, jag kämpar väl på... :cry:

Veckan som gick:
Stavgång i slalombacken 1 tim
Tis: Cirkelträning 45 min
Ons: poweryoga 45 min
Fre: Cirkelträning 45 min
Lör; JAG JOGGADE EN MIL! En mil utan paus!!! Tok-stolt!!! :D Ja, det var på en usel tid, men jag är ändå så glad att jag faktiskt KUNDE! Kände att jag bara ville veta det helt enkelt!

kram anna
Fauve

Inlägg av Fauve »

Wow anna, en mil! =D>

Själv har jag fått ihop tre lätta pass den här veckan:

tis: IP
fre: Kung Fu
lör: IP

Hade tänkt träna mer kung fu i veckan när jag hade nära till klubben. Men var själv med lillan de flesta kvällarna.. Och sen hade jag inte ens tagit med kung fu-dräkten. :? Kan ju nästan tro att jag motarbetar mig själv. På fredagen fick jag hoppa in som tränare annars skulle jag nog inte gått dit. Så det blev bara lite tränande för mig, hjälpte mest andra. Men, jag fick tillbaka suget efter kung fu igen så nu ska vi alla hålla oss friska bara så kommer jag igång!

Ja just det, provade armhävningar efter långt uppehåll och orkade bara fem.. men jag har ju hållit mig till lätt träning sista tiden så det var väl väntat.
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Bra anna :D Och det går ju åt rätt håll. Inte stirra blint på vågen. Måtten säger mera. Kämpå på, du är ju jätteduktig :)

6 pass:

Må: kettlebellpass+mage 30 min
Ti: Zwow nr9 och nr10= 20 min + mage 10 min
Ons: Zwow nr11 och nr12=20 min+ mage 10 min
To: jogging 7 km
Fre: Zwow nr14 16 min + mage 10 min
Lö: powewalk 45 min

Ni som kämpar med armhävningar. Prova stående mot vägg. Eller på knä eller tå mot soffan, bordskant.
Minns ni armhävningsutmaningen? Jag klarar mina 50 på tå som jag hade som mål :) Får väl ha 60 som mål nu då...
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Nâgra minuter kvar innan det blir mândag 8)

Vad bra ni jobbar alla. :thumbsup:

anna, bättre smâ säkra steg ât rätt hâll än inget alls. Att verkligen förändra kroppen tar nog lite tid, annars blir det jojo-bantning av det hela och det mâr ju ingen bra av. Jag tycker att du verkar ha hittat ett skönt sätt att leva helt enkelt, med bra mat och bra träning. Snart fattar kroppen vad du hâller pâ med och samarbetar lite mer. :wink:

Min vecka:

Ti: löpning ca 40 minuter, 3x15 armövning pâ bänk, potpurri i trädgârd med barn: stâ pâ händer, hjula, kullerbyttor, plankor med barn pâ ryggen...
Ons: TRÄNINGSVÄRK
Sö: löpning 35 min, 3x15 armövning pâ bänk + löpning 25 minuter, 3x15 armövning pâ bänk

Alltsâ tvâ pass idag :shock: , det var inte riktigt planerat. :lol: Min granne övertalade mig att springa med henne när barnen hamnat i säng och jag tänkte att det blir nog mer promenad än löpning (vi har alltid väldigt mycket att prata om 8) ), men det gick över förväntan. Lite trög start, men när kroppen väl kommit igâng sâ fick jag verkligen njuta av "andra andningen". :D Jag flög fram, helt fantastiskt.
Nu känns benen lagom tunga, ska stappla i säng och hoppas att jag kan gâ imorgon. :lol:

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"