Hej igen
Det verkar ju som att det mesta flyter på bra nu i alla fall och det är ju härligt att höra =D>
Angående det nya schemat så tycker i alla fall jag att det är för tidigt att ta bort fm-luren. Det kan bli väldigt tungt för henne att vara vaken så långa pass. Speciellt på morgonen då man ofta behöver en liten powernap för att orka hela vägen till långluren. Se det åtminstone som en förutsättning för sömn. Sedan är det upp till henne om hon vill sova eller inte.
Jag skulle hellre föreslå att du behåller det gamla schemat och kortar ner långluren till 1,5 timme istället. Man brukar ju oftast ta bort 20-minutaren när de små är runt året och då kan man i början kompensera det långa vakenpasset på morgonen med att förlänga långluren till 2 timmar igen.
Sedan tycker jag också att det här med tröttheten kan gå lite i perioder. Jag har för mig att min tjej också hade en period runt 10 månader när hon inte alltid ville sova där på morgonen, men jag behöll ändå den luren som en förutsättning och vips så sov hon den alltid, och vi har den fortfarande kvar och hon är nu 14,5 månader

.
//Norahsmamma
PS. Ser att du redan fått svar av klockan

, men nu får du lite mer läsning

Norah

, född 110123, kurad juli 2011
Almin

, född 160521, SM från start