Ah, EN bekräftelsevers, jag som kört på med 4. #-o #-o #-o
Ska försöka förklara hur jag gjort hittills.
Lillan har eget rum, mörkt, brevid vårt sovrum. Jag lägger henne tillrätta i vagnen, (nöjd lillan) ramsar ut mig på 4 verser, (hon börjar protestera), jag väntar och lyssnar. (Hon går igång mer), jag kör en ramsvända till, lyssnar, (skriker argare), jag går in lägger till rätta och måste vagna för att hon är så arg. Försöker vagna kort med distinkt. Går ut under 4 verser, (hon argar upp sig direkt). Jag ramsar utanför, (ilsken liten), jag går in vagnar, sätter på mangeln, detta bryter ilskan(lillan tystnar), jag går ut och bekräftelseramsar utanför 4 verser, (först lite tystare för att se om hon går igång, sedan samtalston). Detta var en förkortad smidig variant. Förra natten, gick det ännu bättre än så här vid något tillfälle, hon var mest lite gnyig, men oftast får jag hålla på längre än jag här förklarat.
Hon drog precis igång nu, jag hörde henne inte direkt för min man borrade. Så hon var lite ilsk när jag kom in, men så här gjorde jag.
La till rätta, vagnade, men så fort jag slutar vagna och börjar närma mig dörren drar hon igång. Jag ramsar men det gör henne ännu argare. Jag lyssnar, ramsar igen, arg arg. Jag går in måste vagna, hon lugnar sig direkt, men så fort jag slutar och börjar gå mot dörren blir hon arg. Mangeln på, hjälper lite, symaskinen på (jag har en industrimaskin som låter bra), hon lugnar sig, jag vågar inte ramsa när jag går ut, står utanför en kortis och lyssnar, bekräftelseramsar 1 vers

, hon drar igång lite- lugnar sig och får en vers till.
Vi har med en ilsk liten tös att göra, men jag vill ju inte att hon ska vänja sig vid att vi ska mangla istället för att ramsa...