Jag skulle bestämt vad jag ville att han skulle göra för pass, säg fem saker. Ålning, krypning, rullning, balans och kullerbyttor.
Sedan skulle jag printat ut ett rätt så stort schema där alla övningar var med, skrivna i var sin "box", och med olik bakgrunnsfärg i boxerna. Ex att krypning var grön, rullning lila, osv.
Tycker du det behövs två korta kryppass, så får krypning två boxar. Kullerbyttor kanske räcker att göra en gång, då får den en box.
Laminera hela schemat, och inforskaffa whitboardpenna.
Låt Lillen själv få bocka av/stryka över när han har gjort ett pass. Inte ge er för alla boxar är överstrykna. När kvällen kommer suddar du ut allt, och det är klart igen till nästa dag.
På detta sätter kommer både du och Lillen ha kontroll över vad ni gjort, och viktigast: Vad ni har kvar innan ni kan ta "ledigt" för kvällen.
Matte:
JÄTTEBRA med redan tre mattepass! Håll på det om det är så att du känner att där går gränsen. Eftersom ni blir vana, båda du och Lillen, så kanske det kan utökas. Men inte förän ni är redo för det. (Du måste ju ha tid att göra kort också...)