Piggilinkille ska få sova hela natten!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
dkolar

Re: Piggilinkille ska få sova hela natten!

Inlägg av dkolar »

Jodå jag är visst glad för engagemanget! Jätteglad, som outsövd förälder känner man sig annars ganska ensam. Vill ju inte belasta omgivningen än mer.

Nå utvecklingen går i alla fall enligt plan, aptiten ökar, sovandet utvecklar sig positivt. Inatt hade han ett uppvak strax efter fyra som han skötte om alldeles själv!!! :)
Tänkte nog vakna för dagen tjugo i sex (trol sjuka systern som väckte ) men skötte sig själv skrek inte alls och somnade kanske om- var i alla fall väldigt tyst där inne :D strax efter sex började han rumstera om lite och det var dags för god morgon!

Nu på morgonen har han ätit jättefint och intresserat sig för både gröt och ägg (!) som verkade vara det godaste han ätit någonsin ;) Fortsätter dagen så så kanske vi vågar köra helnatt redan imorgon! :D Inatt ska i alla fall pappa (vars rygg inte tål soffan) få försöka sova i sovrummet så får vi se hur det går. Siktar på att ha en ss-kille innan mars är slut, men fattar ju att jag får räkna med något bakslag.

Upptäckte just att vi byter till sommartid imorgon! Tokig tid att kura #-o känner verkligen inte för att ändra på tiderna nu och väcka en timma tidigare bara för att följa klockan. Vad tror ni om att hålla fast vid hans schema (alltså ändra vis a vi klockan) två veckor till tills han fyllr sju och sedan justera när det ändå ska ändras?

Tacksam för respons och fler mat-tips!
Kramar till alla utsövda och outsövda därute!
/Daniela
Mamma till David, född 14:e sept 2011.
dkolar

Inlägg av dkolar »

Förresten Jenny, sorry att jag kallar dig vid din sons namn! Missade att du ju undertecknat med ditt eget. Kram på dig!
Mamma till David, född 14:e sept 2011.
klockan

Inlägg av klockan »

dkolar skrev:Upptäckte just att vi byter till sommartid imorgon! Tokig tid att kura #-o känner verkligen inte för att ändra på tiderna nu och väcka en timma tidigare bara för att följa klockan. Vad tror ni om att hålla fast vid hans schema (alltså ändra vis a vi klockan) två veckor till tills han fyllr sju och sedan justera när det ändå ska ändras?
Annars är det lätt att förskjuta schemat sakta men säkert m h a marginalkvarten, dvs ta upp honom 15 min tidigare imorgonbitti och lägg 15 min tidigare för varje lur imorgon. Sen jobbar ni på så under ngn/ngr dgr tills ni är ifatt klockan.
dkolar skrev:Nå utvecklingen går i alla fall enligt plan, aptiten ökar, sovandet utvecklar sig positivt. Inatt hade han ett uppvak strax efter fyra som han skötte om alldeles själv!!! :)
Tänkte nog vakna för dagen tjugo i sex (trol sjuka systern som väckte ) men skötte sig själv skrek inte alls och somnade kanske om- var i alla fall väldigt tyst där inne :D strax efter sex började han rumstera om lite och det var dags för god morgon!

Nu på morgonen har han ätit jättefint och intresserat sig för både gröt och ägg (!) som verkade vara det godaste han ätit någonsin ;) Fortsätter dagen så så kanske vi vågar köra helnatt redan imorgon! :D Inatt ska i alla fall pappa (vars rygg inte tål soffan) få försöka sova i sovrummet så får vi se hur det går. Siktar på att ha en ss-kille innan mars är slut, men fattar ju att jag får räkna med något bakslag.

Låter kanon! Kör på så! :thumbsup:
Mitt fina gäng : 3 kids födda 2006-2010
2 av dem är kurade med SHN vid 9 mån resp 5 mån.
Nat

Inlägg av Nat »

Nu på morgonen har han ätit jättefint och intresserat sig för både gröt och ägg (!) som verkade vara det godaste han ätit någonsin ;) Fortsätter dagen så så kanske vi vågar köra helnatt redan imorgon! :D
Strålande, då är det bara att "hänga med" och fortsätta erbjuda olika spännande smaker i så raskt tempo som litens mage klarar av.

/Nat
Storebror född september 2010, kurad vid 5 1/2 månad.
Lillebror född januari 2014, SM från start.
Lillasyster född juni 2016, SM från start.
Lillebror född februari 2020 (3 1/2 vecka för tidigt) .
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"