Hjälp-mitt inne i kuren och lillan hostar sig vaken

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Underbaraclarasmamma

Hjälp-mitt inne i kuren och lillan hostar sig vaken

Inlägg av Underbaraclarasmamma »

Hej!
Vi har nu genomfört fyra nätter med vår lilla tjej som strax är 7 månader. Det har gått väldigt bra tycker vi! Som längst har hon sovit hela 4 h, yippie! :lol: Det tar väldigt lång tid innan hon somnar för kvällen, för även om hon skrattar innan vi lägger henne i sängen gråter hon så snart hon ligger ner. Vi försöker att inte påminna för ofta. Hon blir frustrerad för att hon inte somnar tror vi. Hon har alltid haft en väldigt lång insomningsperiod. Men nu till vårt stora bekymmer. Under natt tre och fyra har lillan hostat något alldeles förfärligt. Hon vaknar av hostan och försöker somna om, men sedan tar gråten/skriket över och hon har legat vaken och hostat i 1-2 h i sträck. Jag har gått in och buffat och solfjädrat några gånger, efter påminnelser först. Inatt visste jag inte vad jag skulle göra så efter ca 40 min gich jag in och försökte ge vatten. Detta möttes inte bra...Vad ska vi göra åt slemhostan? Vi har pallrat upp sängen. Hon hade lite hosta redan innan kuren, men den har blivit värre nu. Det hänns som att hon hostar mer när hon ligger på mage, kan det vara så?? :?

MVH

Sara
Anna09

Re: Hjälp-mitt inne i kuren och lillan hostar sig vaken

Inlägg av Anna09 »

Hej!

Jag tror inte magläget har någon betydelse. Tvärtom. MEN du kan prova huskuren nr1 här på forumet mot just hosta. Hacka röd eller gul lök och häll i kokande vatten, ställ vattnet under sängen och låt det ånga upp. Krydda med torkad timjan som du kramar i handen innan du lägger ner det. Doftar gott och lindrar hostan hos många.

Annars, svalt i rummet - inte kallt.

Eftersom ni är i början av kuren, kanske ni skall avbryta den och starta upp igen när hälsan och attityden är 100, tänker jag. Det hade nog jag gjort. KANSKE får ni liiite mer frågor första kvällen sen, men det kan det vara värt menar jag.

Istället för att ni nu är osäkra, för det känner hon också.

Det är mina tankar, kanske kan det få er att slappna av lite. Kuren finns ju alltid kvar menar jag. Och vi också. :wink:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"