Hej,
tove79 skrev:Allt har helt gått oss ur händerna och vi kan faktiskt inte se när och var det blev så fel.
okej. Drygt att det känns så. Men vi kollar tillsammans och försöker reda upp det här. Tycker mig ändå se att du har en hel del svar klara för dig, och även åtgärderna.
- Bajsar gör man ju, som du vet, inte när man sover utan för att man är vaken. Så till att börja med kan vi ju slå fast att bajsandet hör ihop med de tidiga uppvaken = när han lär sig att somna om från dem så kommer det inte bli ngt mer tidigt morgonbajsande.
- Schemat? Nu är jag inte så uppdaterad i din tråd, så du får ursäkta om jag tjatar om ngt som du redan dealat med

.
Här :
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... c&start=60
finns alternativt/individuellt tänk om schemat utifrån om man har en tröttis el en piggis. Titta där för inspiration (läs f rom inlägg nr 2).
- Ut ur sovrummet! Kan vara en alldeles ypperlig idé

Ibland krävs det ju mer drastiska förändringar och sen är det ju så att ngt som funkat med ett annat barn inte nödvändigtvis funkar med ett annat. Även om inte 100% av problemet behöver ligga där så tänker jag att man iaf får sinnesfrid och det räcker långt
- Ang krypningen så tänker jag bara : låt honom krypa så mkt det bara går på dagtid, då slipper han om natten. Kanske kan ni "utamana" honom i sitt krypande på olika sätt på dagen, låta honom utvecklas och "höja" sin kompetens...Jag är lite dålig på bra exempel, men ska höra med andra här som är bättre än jag på sånt.
- Maten!
tove79 skrev:Han äter som en häst och bröstmjölken verkar inte räcka till. Välling vägrar han men gröt är smaskens, så det får han innan sängdags, och så ammar jag på det. Han borde inte vara hungrig. Han får även gröt till frukost och däremellan puré till lunch. Han är trots allt bara 6 månader (om en vecka) så det är rätt mycket fast föda på en dag.
Klart killen äter som en häst nu när han lärt sig ta sig fram för egen maskin

Bröstmjölken är föga mättande just nu, bara att inse

Jag vill inte mästra dig eller så utan bara säga att vid 6 mån körde vi 100% på fast föda här, och det bjöds på STOR puréburk (ofta med kött eftersom proteiner mättar bra) + 1/2 stor fruktburk till både lunch och middag - gört till frukost och kvällslurk (samt 1/2 stor burk frukt) och så oftast gröt och frukt till mellis, alt kraftigasre fullkorsnpuré. Vill man kan man klämma in ett melllis på fm oxå, t ex ypguet el smooothie el vad man gillar

. Så känn inte att du måste hålla igen, utan snarare tvärtom skulle jag vilja säga

.
- Tror säkert att det är bra att köra en liten uppfriskning av SHN så snart ni är redo.Skulle tippa att det kanske inte alls behöver vara så omständligt. Följ Lathunden som du hittar under "SHN"-fliken.
Ok. Hoppas jag kunde bidra med ngt, även om jag som sagt tycker mig se att du har en hel del insikt själv i det som hänt.
tove79 skrev:ust nu är det skit helt enkelt. Känslan av att vi gjort FEL är så himla stressande.
Skickar en kram och uppmanar till att försöka slappna av och ist fokusera på de förändringar ni kan/ska införa. Ni kan det här, det har bara kört ihop sig. Så är det ibland