Jag har dock några frågor. Min gubbe är (nästan) aldrig inne vid läggdags eller uppvaknande beroende på att han är i ladugården till minst 20:00, så jag kan inte räkna med honom vid läggning. Som det är nu sover mitt större barn inte middag så ofta längre (på dagis har han gjort det, men inte hemma), så jag brukar lägga honom först. det brukar gå bra, även om jag brukar läsa saga och ligga kvar tills han somnar, och trots att lillasyster är som en liten vilde bredvid
jag är beredd, men hur?
jag är beredd, men hur?
Nu har jag läst SHN-boken och tittat på DVDn, och är helt inställd på att genomföra kuren. tänkte dock vänta ett par veckor eftersom det är mkt nu... Mina barn - 18 mån och 2, 8- har precis börjat vara litet på dagis, pappa fyller 40 nästa vecka, mormor och morfar skall komma, mm, så det får nog bli mer normalt innan vi sätter igång.
Jag har dock några frågor. Min gubbe är (nästan) aldrig inne vid läggdags eller uppvaknande beroende på att han är i ladugården till minst 20:00, så jag kan inte räkna med honom vid läggning. Som det är nu sover mitt större barn inte middag så ofta längre (på dagis har han gjort det, men inte hemma), så jag brukar lägga honom först. det brukar gå bra, även om jag brukar läsa saga och ligga kvar tills han somnar, och trots att lillasyster är som en liten vilde bredvid
. Han vaknar dock alltid en eller två gånger per natt. Hans lillasyster som sover två timmar på dagen är väldigt svår med själva insomningen, det kan ta 1-1,5 h. (Ofta lyckas hon dessutom bajsa...) Ibland vrålar hon bara, ibland ligger hon och snurrar och pratar tills hon somnar. Jag vill att det skall sova i samma rum, fast den lilla är väldigt lättväckt - det räcker med att jag kliver upp ur sängen. Skall jag försöka kura dem samtidigt i samma rum eller skall jag ta en i taget och sedan flytta in den lilla till den större? Är det lika noga med ett schema med större barn?
Mvh Annica
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
LYCKA TILL
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022